خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال گزارش داد:

امتناع رهبران عربستان و امارات از گفت‌و‌گوی تلفنی با بایدن درباره افزایش تولید نفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۲۱۴

وال استریت ژورنال از امتناع رهبران دو کشور عربی برای برقرار ارتباط نلفنی با رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تحولت اوکراین و احتمال افزایش تولید نفت خبر داد.

به گزارش ایلنا، وال استریت ژورنال گزارش داد که رهبران دو کشور عربی در خاورمیانه از برقراری تماس تلفنی با «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا که می‌خواست درباره وضعیت اوکراین و احتمال افزایش تولید نفت با آن‌ها گفت‌و‌گو کند، خودداری کردند.

این روزنامه به نقل از مقام‌های خاورمیانه و ایالات متحده نوشت که کاخ سفید برای تماس تلفنی بین بایدن و رهبران عربستان سعودی و امارات تلاش کرد، اما بیهوده بود، حال آنکه آمریکا برای ایجاد حمایت بین‌المللی از اوکراین و مهار افزایش قیمت نفت به دنبال کسب حمایت بین‌المللی است.

این منابع گقتند که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و «محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس امارات متحده عربی در هفته‌های اخیر درخواست‌های آمریکا برای صحبت با بایدن را رد کرده‌اند و مقام‌های سعودی و اماراتی در هفته‌های اخیر انتقادات خود را از سیاست‌های آمریکا در خلیج ‌فارس‌ با صراحت بیشتری بیان کرده‌اند. 

یک مقام آمریکایی با اشاره به اینکه انتظاراتی برای این تماس تلفنی وجود داشت، اما عملی نشد، گفت که موضوع این تماس‌ها نفت بوده است. 

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، وزارت خارجه امارات نیز به نوبه خود گفت که تماس بین بایدن مجددا تعیین و تنظیم  شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز