خبرگزاری کار ایران

واکنش جانسون به انتقاد فرانسه از «رفتار غیرانسانی» بریتانیا با پناهجویان اوکراینی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۵۳۴

پس از آنکه فرانسه مقام‌های بریتانیایی را به رفتار «غیرانسانی» در قبال پناهجویان متهم کرد، نخست وزیر بریتانیا از رفتار دولتش با اوکراینی‌هایی که از جنگ فرار می‌کنند، دفاع کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، پس از آنکه فرانسه مقام‌های بریتانیایی را به رفتار «غیرانسانی» در قبال پناهجویان متهم کرد، «بوریس جانسون» نخست وزیر بریتانیا از رفتار دولتش با اوکراینی‌هایی که از جنگ فرار می‌کنند، دفاع کرد.

جانسون گفت که بریتانیا «بسیار بسیار سخاوتمند» است اما اینگونه نیست که مردم بتوانند بدون هیچ گونه کنترلی وارد کشور شوند.

بریتانیا اعلام کرد که پیش بینی می‌کند تا ۲۰۰ هزار آواره اوکراینی را بپذیرد. با این حال تعداد بسیار کمی تاکنون موفق به رسیدن به بریتانیا شده‌اند. وزارت کشور بریتانیا اعلام کرد که حدود ۵۰ روادید تا روز یکشنبه صادر شده است. 

«ژرالد دارمنین» وزیر کشور فرانسه روز یکشنبه گفت که لندن صدها پناهجوی اوکراینی در بندر کاله را قبول نکرده است و مقام‌های بریتانیایی به آن‌ها گفته‌اند باید از سفارتخانه‌های بریتانیا در پاریس یا بروکسل ویزا بگیرند. 

این مقام فرانسوی، این نوع رفتار را کمی غیرانسانی توصیف کرد. 

در مقابل وزیر کشور بریتانیا گفت که این کشور هیچ مرکز ویزا در کاله ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز