خبرگزاری کار ایران

درخواست جانسون برای حمایت کشورها از طرح اقدام ویژه وی در خصوص اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۴۰۴

نخست وزیر بریتانیا سایر کشورها را به حمایت از طرح اقدام ویژه کشورش برای اوکراین فرا خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «بوریس جانسون» نخست وزیر بریتانیا از دیگر کشورها خواست از طرح اقدام ویژه دولت این کشور برای اوکراین حمایت کنند.

جانسون در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه باید شکست بخورد و او باید به طور آشکار  به خاطر این اقدام متجاوزانه متحمل شکست شود.

وی ادامه داد: «صرفا با حرف نمی‌توان از نظم جهانی مبتنی بر قوانین حمایت کرد بلکه باید از این نظم در برابر تلاش‌های مستمر برای بازنویسی قوانین با توسل به نیروی نظامی محافظت کنیم».

این طرح مبتنی بر شش اقدام است که شامل بسیج کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی برای حمایت از اوکراین، ارائه کمک به کی‌یف در دفاع از خاک این کشور و اعمال حداکثر فشار ممکن بر روسیه است.

این طرح همچنین خواستار مبارزه با عادی‌سازی تدریجی اقدام‌های روسیه در اوکراین، جست‌وجوی راه‌های دیپلماتیک برای حل و فصل بحران اما تنها بر اساس مشارکت کامل دولت قانونی اوکراین و کمپین فوری برای تقویت امنیت در کل اروپا و سراسر منطقه اقیانوس اطلس می‌شود.

جانسون معتقد است که کشورهای غربی و به طور کلی جهان باید از پیشنهادهای وی حمایت کنند.

وی قصد دارد هفته آینده با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، «مارک روته» نخست وزیر هلند و رهبران گروه ویسگراد شامل لهستان، جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان که در دهم مارس نشست ویژه‌ای در مورد اوکراین در لندن برگزار می‌کنند، درباره آن بحث کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز