خبرگزاری کار ایران

تد کروز:

بایدن عامل بحران اوکراین است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۳۵۶

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا گفت، اقدامات «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور به وضع فعلی اوکراین منجر شد.

به گزارش ایلنا، «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» از سخنرانی سالانه بایدن در کنگره انتقاد کرد و گفت: «بایدن به برخی مشکلاتی که کشور ما با آن‌ها مواجه است اذعان کرد، ولی در نهایت از هرگونه پذیرش مسئولیت در قبال آن‌ها خودداری کرد».

این سناتور آمریکایی گفت: «او به افزایش نجومی بهای سوخت اذعان کرد، ولی یک کلمه درباره جنگ بر سر تولید داخلی انرژی که دولت او به راه انداخته حرف نزد».

کروز در ادامه گفت: «درباره اوکراین، او به حمله روسیه اشاره کرد، ولی یک کلمه درباره ضعف فاجعه‌بار دولت خودش، خروج مفتضحانه از افعانستان یا تصمیم به اعمال معافیت تحریمی برای پروژه نورد استریم ۲ پوتین که مستقیماً به این جنگ منجر شد حرفی نزد».

او همچنین گفت: «این دو عامل حمله به اوکراین را موجب شدند. سال گذشته (میلادی) خروج فاجعه‌بار از افغانستان به‌وسیله دولت بایدن، تسلیم او در برابر طالبان و جا گذاشتن آمریکایی‌ها و رها کردن پایگاه هوایی بگرام و آزاد کردن تروریست‌ها که به کشته شدن سیزده نظامی آمریکایی منجر شد».

کروز افزود: «آنچه اتفاق افتاده این است که دشمنان آمریکا در سرتاسر جهان، دشمنانی مانند روسیه، چین، کره شمالی و ایران، همه آن‌ها به واشنگتن نگاه می‌کنند و حد و اندازه مرد ساکن کاخ سفید را محک می‌زنند».

این سناتور تندرو جمهوری‌خواه افزود: «متأسفانه جمع‌بندی آن‌ها این بوده که او (بایدن) ضعیف و سست و بی‌تأثیر است و قبلاً هم گفته بودم که احتمال حمله روسیه به اوکراین ده برابر شده است. همین طور احتمال حمله چین به تایوان ده برابر شده است. این‌ها زمانی رخ می‌دهد که رئیس جمهور آمریکا ضعیف باشد و دشمنان ما او را ضعیف ببینند، در جهانی خطرناک‌تر، جسارت پیدا می‌کنند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز