خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه:

غرب از ما خواست که پل‌های ارتباطی با روسیه را قطع نکنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۲۶۹

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که غرب از آنکارا خواسته است تا راه‌های ارتباطی با روسیه را قطع نکند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با ابراز عدم خوش‌بینی نسبت به تحولات جاری اوکراین تاکید کرد که این رویدادها چندان امیدبخش نیست.

کالین گفت: «نمی‌خواهم بدبین باشم اما صحنه‌ای که در حال حاضر می‌بینم ناامیدکننده است و تحولات نظامی و حوادث امشب و فردا نشان می‌دهد که صحنه دلگرم‌کننده‌ای وجود ندارد».

وی در ادامه گفت:« حتی در صورت برقراری آتش‌بس بین دو کشور، مسائلی که اختلاف را به این نقطه رسانده است، دهه‌های آینده را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد».

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه کشورش متحد مهمی برای غرب است که در مواقع سخت از آن کمک می‌خواهد، افزود: «طرف‌های غربی ترکیه از ترکیه می‌خواهند که کانال‌های ارتباطی با روسیه را باز نگه دارد و پل‌های ارتباطی در این زمینه تخریب نشود».

وی در همین زمینه توضیح داد: «ترکیه به غرب می‌گوید که اقدامات روسیه را قبول ندارد، اما قصد تخریب پل‌های ارتباطی با این کشور را هم ندارد».

کالین گفت: «آنکارا ناگزیر است اولویت‌هایش را بر اساس منافع خود در نظر بگیرد و همه باید اهمیت ترکیه را در تحقق توازن های جهانی درک کنند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز