خبرگزاری کار ایران

جو بایدن:

پوتین به حق موجودیت اوکراین حمله کرد/ دست روسیه را از سیستم مالی غرب قطع می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۰۲۰

رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقاد تصمیم رئیس‌جمهوری روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک، آن را نقض تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین خواست.

به گزارش ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقاد تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک، آن را نقض تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین خواست.

بایدن با اشاره به سخنان اخیر پوتین، گفت که وی حق موجودیت اوکراین را هدف حمله قرار داد و تأکید کرد که آمریکا و متحدانش از وجب به وجب خاک ناتو دفاع خواهند کرد.

وی از اعمال تحریم‌های سنگین علیه بخش‌های بانکی و مالی و افراد نزدیک به حکومت روسیه خبر داد و گفت که تحریم‌های بیشتری در راه خواهد بود.

بایدن افزود که آمریکا و هم‌پیمانان آن، در واکنش به اقدام‌های روسیه تحریم‌هایی بسیار فراتر از تحریم‌های سال ۲۰۱۴ علیه این کشور اعمال کرده و دست مسکو را از سیستم مالی غرب قطع می‌کنند.

وی همچنین گفت که در این راستا چهار تحریم بر دو نهاد مالی روسیه به نام‌های «وی‌ای‌بی» و «بانک نظامی» روسیه و نیز الیگارش‌های آن کشور اعمال می‌شوند.

بایدن افزود که واشنگتن با برلین در حال همکاری است تا اطمینان حاصل کند پروژه نورد استریم-٢ ادامه پیدا نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کمک دفاعی آمریکا و متحدانش به اوکراین ادامه خواهد یافت، افزود که هم‌اکنون استونی، لتونی، و لیتوانی در حال آماده‌باش هستند.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به حضور بیش از ۱۵۰ سرباز و انواع تجهیزات و تسلیحات نظامی روسیه در اطراف اوکراین گفت که احتمال حمله در روزهای آینده بسیار جدی است.

جو بایدن ضمن تاکید بر هنوز باز بودن در دیپلماسی مقابل روسیه گفت آمریکا و متحدانش مسکو را نه بر اساس سخنان پوتین، بلکه بر اساس اقدام‌های او می‌سنجند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز