خبرگزاری کار ایران

لحظه به لحظه با تحولات اوکراین؛

سایه تحریم غرب بر باروهای کرملین/ گفت‌وگوی بایدن و رهبران اروپایی با محوریت واکنش هماهنگ به مسکو

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۵۳۸

پس از چندین هفته تهدید و گمانه‌زنی از سوی غرب و انکار از سوی کرملین، حال به نظر می‌رسد که صف‌آرایی روسیه در برابر آمریکا و متحدانش سمت و سویی واقعی‌تر به خود گرفته است.

به گزارش ایلنا، هرچه می‌گذرد، وضعیت در اوکراین ملتهب‌تر می‌شود و از قرار معلوم این بحران بنا نیست به این راحتی‌ها به پایان خود برسد. 

پس از چندین هفته تهدید و گمانه‌زنی از سوی غرب و انکار از سوی کرملین، حال به نظر می‌رسد که صف‌آرایی روسیه در برابر آمریکا و متحدانش سمت و سویی واقعی‌تر به خود گرفته است. 

 

 

- یک مقام دولت بریتانیا گفت که لندن تجمع زرهی در نزدیکی دونباس را به عنوان آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌داند.

- نخست‌وزیر بریتانیا، با بیان اینکه رئیس‌جمهوری روسیه مصمم است به اوکراین حمله کند، خاطرنشان کرد که نخستین بسته از تحریم‌های لندن علیه مسکو امروز اعلام می‌شود.

- مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از تصمیم‌گیری این بلوک درباره اعمال تحریم بر روسیه خبر داد.

- نماینده چین در شورای امنیت همه طرف‌های مرتبط با پرونده اوکراین را به خویشتن‌داری و عدم تشدید تنش فرا خواند.

- دولت ترکیه به تصمیم روسیه در به‌رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک واکنش نشان و این اقدام مسکو را «غیر قابل قبول» خواند.

- سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو از واکنش غرب در به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک تعجب نکرده است.

- در پی تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق لوهانسک و دونتسک، آمریکا از خروج دیپلمات‌های خود از اوکراین خبر داد.

- انصارالله یمن اعلام کرد که از تصمیم رئیس‌جمهوری روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق لوهانسک و دونتسک استقبال می‌کند.

- وزیر خارجه آلمان از به رسمیت شناخته شدن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک توسط روسیه انتقاد کرده و آن را «نقض فاحش قوانین بین‌المللی» خواند.

- رئیس‌جمهوری فرانسه تصمیم همتای روس خود در به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده در شرق اوکراین را محکوم کرد.

- رئیس‌جمهوری گرجستان با انتقاد از تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک، آن را تکرار سناریوی سال ۲۰۰۸ میلادی دانست.

- نخست‌وزیر بریتانیا با انتقاد از تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک، آن را «نقض آشکار حاکمیت و تمامیت اوکراین» خواند.

- بعد از دستور رئیس‌جمهوری روسیه برای استقرار نظامیان این کشور در شرق اوکراین، شورای امنیت برای بررسی این مسأله نشست اضطراری برگزار می‌کند.

- رئیس شورای اروپا و رئیس کمیسیون اروپایی با انتقاد شدید از تصمیم رئیس‌جمهوری روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک، اعلام کردند که با اعمال تحریم علیه مسکو، به این اقدام واکنش نشان می‌دهند.

- دبیرکل ناتو با انتقاد از تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک، آن را عامل تشدید تنش در شرق اوکراین خواند.

- دبیرکل سازمان ملل متحد تصمیم رئیس‌جمهوری روسیه برای به‌رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک را محکوم کرد.

- کاخ سفید از گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبران آلمان، فرانسه و اوکراین درباره تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق دونتسک و لوهانسک خبر داد.

- سخنگوی کاخ سفید با محکوم کردن تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک، اعلام کرد که آماده پاسخ فوری به این اقدام هستیم.

- کاخ کرملین از دستور رئیس‌جمهوری روسیه به نیروهای ارتش این کشور برای ورود به شرق اوکراین خبر داد.

- دبیرکل سازمان ملل متحد تصمیم رئیس‌جمهوری روسیه برای به‌رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک را محکوم کرد.

- رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که درباره تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق دونتسک و لوهانسک با همتای آمریکایی خود گفت‌وگو کرده است.

- رئیس‌جمهوری روسیه از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه جدایی‌طلب لوهانسک و دونتسک خبر داد.

- سخنگوی وزرات خارجه روسیه تاکید کرد که ادعاهای غرب مبنی بر آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین دست‌مایه تمسخر شده است.

- صدراعظم آلمان بناست با رئیس‌جمهوری روسیه تلفنی گفت‌وگو کند.

- وزیر خارجه آلمان از آمادگی دائم اتحادیه اروپا برای مذاکره با روسیه درباره وضعیت اوکراین خبر داد.

- سرویس امنیت فدرال روسیه، اعلام کرد‌ که گلوله خمپاره‌ای که از سوی خاک اوکراین شلیک شده، پاسگاه مرزبانی این کشور را به‌طور کامل از بین برده است.

- سخنگوی کرملین بر عدم وجود برنامه برای دیدار رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا تاکید کرد.

- وزیر خارجه اوکراین بر تلاش کشورش برای پیوستن به ناتو تاکید کرد.

- رسانه‌ها از وقوع انفجار در اطراف فرودگاه دونتسک خبر دادند.

- وزیر خارجه فرانسه بنا دارد با همتای روس خود گفت‌وگو کند.

- دولت خودخوانده جمهوری خلق لوهانسک از مرگ دو غیر نظامی در حمله هوایی نیروهای اوکراینی به خاک این جمهوری خبر داد.

- مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، گفت که این اتحادیه تمام تلاش خود برای جلوگیری از وقوع جنگ و حل دیپلماتیک بحران اوکراین را انجام می‌دهد.

- یک تحلیل‌گر سابق سیا نسبت به وجوه تشابه وضعیت هیستریک آمریکا درباره حمله روسیه به اوکراین با وضعیت در آستانه جنگ جهانی اول هشدار داد.

- رسانه‌های غربی از بسته جدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در صورت حمله به اوکراین خبر دادند.

 

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز