خبرگزاری کار ایران

لاوروف و بلینکن طی روزهای آینده دیدار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۶۷۳

وزیر خارجه روسیه از همتای آمریکایی خود دعوت کرده است تا در رابطه با بحران اوکراین با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانسه ۲۴، وزارت خارجه ایالات متحده روز گذشته –پنج‌شنبه- اعلام کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه این کشور، دعوت «سرگئی لاوروف»، همتای روس خود برای ملاقات در هفته آینده را، مشروط به اینکه روسیه به اوکراین حمله نکند، پذیرفته است. 

این دیدار در حالی انجام می‌شود که وزارت خارجه اوکراین با تأیید تشدید تنش میان نیروهای این کشور و جدایی‌طلبان حامی روسیه، اعلام کرد که روستای استانسیا لوگانسکا در شرق اوکراین، با سلاح‌های سنگین از منطقه دونباس، گلوله‌باران شده است.

دو طرف، یکدیگر را متهم به نقض آتش‌بس در شرق اوکراین کرده‌اند ولی نیروهای دولتی اوکراین اعلام کرده‌اند که هیچ‌گونه حمله‌ای به مواضع جدایی‌طلبان در دونباس نداشته‌اند.

با این وجود، جدایی‌طلبان شرق اوکراین تاکید کردند که نیروهای اوکراینی بر خلاف توافقنامه مینسک، پنج مرکز را در این منطقه هدف قرار دادند.

به گزارش العربیه، «دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد که این گلوله‌باران، «نقض جدی» توافقات مینسک از سوی روسیه است و از همه شرکای بین‌المللی مسکو خواست آن را محکوم کنند.

وزارت دفاع اوکراین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این گلوله‌باران، یک سرباز و دو غیرنظامی اوکراینی زخمی شدند و «۲۹ مورد نقض آتش‌بس از سوی نیروهای روسیه شامل۲۷ مورد نقض با استفاده از سلاح‌های ممنوعه بر اساس توافق‌نامه مینسک، ثبت شده است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز