خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه فنلاند:

به اوکراین سلاح ارسال نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۱۲۳

وزیر خارجه فنلاند گفت که این کشور بر اساس قوانین خود نمی‌تواند به اوکراین سلاح ارسال کند ولی به حمایت‌های مالی خود از این کشور ادامه می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «پکا هاویستو»، وزیر خارجه فنلاند، با رد کردن این نکته که هلسینکی به دلیل نگرانی از انتقام روسیه از ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین خودداری می‌کند، بیان داشت که عدم ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف به این دلیل است که اوکراین هم‌اکنون منطقه درگیری محسوب می‌شود و ما بر اساس قوانین فنلاند نمی‌توانیم به مناطق درگیری سلاح ارسال کنیم. 

وی در ادامه به کمک‌های مالی فنلاند به اوکراین اشاره کرد و بیان داشت که این حمایت‌های مالی از سال ۲۰۱۴ تا به حال صورت گرفته است و این کشور درحال بررسی ارسال بسته حمایتی دیگری است.  

وزیر خارجه فنلاند که با یکی از رسانه‌های ملی این کشور به نام «یلِ» گفت‌وگو می‌کرد بیان داشت که با وجود دریافت اطلاعات گسترده‌ مبنی بر حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین، این امکان همچنان وجود دارد تا راه‌حلی دیپلماتیک برای این بحران پیدا شود. 

وی در ادامه تأکید کرد که ادامه تلاش‌های دیپلماتیک مانند سفر اخیر «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان، به مسکو برای حل بحران کنونی اوکراین بسیار ضروری است.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز