خبرگزاری کار ایران

تأکید بایدن و شولتس بر لزوم اتخاذ موضعی واحد از سوی ناتو در برابر روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۶۷۲

رئیس‌جمهوری آمریکا و صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک، با اشاره به تنش‌های اخیر روسیه و اوکراین، بر لزوم اتخاذ موضعی واحد از سوی اعضای ناتو در برابر مسکو تأکید کردند.

به گزارش ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک، با اشاره به تنش‌های اخیر روسیه و اوکراین، بر لزوم اتخاذ موضعی واحد از سوی اعضای ناتو در برابر مسکو تأکید کردند.

دو طرف با اشاره به اهمیت همکاری بر مقابله با روسیه در صورت حمله این کشور به اوکراین، اعلام کردند که رویکردهای بازدارنده را اولویت نخست خود می‌دانند.

بایدن در این کنفرانس خبری در پاسخ به پرسشی در خصوص مفهوم تجاوز روسیه به اوکراین، گفت که اگر تجهیزات و نظامیان روسیه از مرز با اوکراین عبور کنند، دیگر نورد استریم٢ وجود نخواهد داشت.

وی افزود: «اطمینان ندارم که رئیس‌جمهوری روسیه بداند که می‌خواهد چه اقدامی انجام دهد ولی قطعا می‌داند که هرگونه اقدام نظامی علیه اوکراین، اشتباهی بزرگ بوده و عواقبی سنگین به دنبال خواهد داشت».

بایدن از شهروندان آمریکایی ساکن اوکراین خواست که این کشور را ترک کنند.

شولتس نیز با اعلام این‌که آمریکا و اروپا در قبال بحران اوکراین، موضعی همسو خواهند داشت، گفت که در صورت تهاجم روسیه، تحریم‌های سنگینی علیه این کشور اعمال خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز