خبرگزاری کار ایران

دیدار صدراعظم آلمان با بایدن در واشنگتن

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۱۸۵

صدراعظم آلمان با هدف پیدا کردن راه‌حلی برای بحران اوکراین، به واشنگتن سفر کرد‌.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان، امروز -دوشنبه- با «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا در واشنگتن دیدار خواهد کرد.

هدف از این دیدار پیدا کردن راه‌کاری برای واکنش نشان دادن به بحران جاری اوکراین عنوان شده است، راه‌کاری که رضایت ایالات متحده را به همراه داشته باشد و همزمان نیاز‌ آلمان به انرژی را تامین کند. 

پروژه «نورد استریم-۲» از موضوعات مورد بحث در این دیدار خواهد بود. 

آلمان، باوجود اعلام همبستگی با کی‌یف، با انتقادهای بسیاری از سوی متحدانش در ناتو مواجه شده است. از جمله این انتقادها می‌توان به خودداری آلمان از ارسال سلاح به اوکراین و همچنین تمایل این کشور به دخالت ندادن پروژه «نورد استریم-۲» در بحران اوکراین اشاره کرد. 

در اواخر ماه گذشته میلادی، آلمان و ایالات متحده تایید کردند که صدراعظم جدید آلمان در ماه فوریه به پایتخت ایالات متحده سفر خواهد کرد. این سفر، همزمان با وقوع بحران عمده ژئوپولیتیک در شرق اروپا انجام می‌شود. بحرانی که بر اساس آن روسیه متهم شده است که در حال مهیا کردن شرایط برای حمله نظامی به اوکراین است، اتهامی که روسیه بارها تکذیب کرده است.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز