خبرگزاری کار ایران

درخواست «محمد اشتیه» از اتحادیه آفریقا برای تجدید در اعطای حق ناظر به اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۳۹۹

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ‌خواستار تجدید نظر اتحادیه آفریقا در اعطای حق ناظر به اسرائیل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «محمد اشتیه»، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -‌شنبه- طی سخنرانی در جریان نشست اتحادیه آفریقا از این اتحادیه خواست تا حق ناظری را که رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در ماه جولای به اسرائیل اعطا کرده بود، پس بگیرد.

وی گفت: «ما خواستار عقب‌نشینی و اعتراض به وضعیت ناظر اسرائیل در اتحادیه آفریقا هستیم و اعطای چنین حقی به اسرائیل را پاداش غیر مستحق برای جنایت‌های اسرائیل علیه فلسطینیان می‌دانیم».

اشتیه در برابر ده‌ها تن از سران کشورها و دولت‌های آفریقایی در مقر اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا افزود: «مردم قاره آفریقا به خوبی از ویرانی و اعمال غیرانسانی ناشی از استعمار و رژیم های نژاد‌پرست آگاه هستند».

وی با استناد به گزارش سازمان عفو ​​بین‌الملل که در این هفته منتشر شد، افزود: «اسرائیل هرگز نباید به خاطر جنایت‌هایش و رژیم آپارتایدی که بر مردم فلسطین تحمیل می‌کند، پاداش بگیرد».

تصمیم «موسی فقی محمد»، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در ماه جولای درباره اسرائیل اعتراض شدید بسیاری از کشورهای عضو، از جمله آفریقای جنوبی و الجزایر را به همراه داشت.

بر اساس دستور کار این اجلاس قرار است روز یکشنبه در مورد این موضوع بحث شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز