خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه واتیکان:

پاپ مایل به سفر به لبنان در آینده نزدیک است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۸۴۷

وزیر خارجه واتیکان امروز- سه شنبه- تاکید کرد که رهبر کاتولیک‌های جهان مایل است به زودی به لبنان سفر کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «پل ریچارد گالاگر»، وزیر امور خارجه واتیکان امروز -سه‌شنبه- در جریان سفر به بیروت و دیدار با «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان با اشاره به نگرانی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان از وضعیت لبنان تاکید کرد که پاپ مایل است به زودی به لبنان سفر کند.

گالاگر گفت: «پاپ فرانسیس از من خواست تا همبستگی او با شما و نگرانی‌اش نسبت به اوضاع را به شما ابلاغ کنم. وی معتقد است که اصلاحات همراه با حمایت جامعه بین‌المللی به لبنان کمک خواهد کرد تا از هویت ویژه خود حفاظت کند».

وی تاکید کرد: «هرگونه تضعیف حضور مسیحیان، تعادل داخلی و هویت لبنان را از بین می‌برد. می‌خواهم در اینجا از فرصت استفاده کرده و با قربانیان انفجار هولناکی که در بندر بیروت رخ داد، ابراز همدردی کنم».

گالاگر افزود: «پاپ فرانسیس پیش از این گفته بود که لبنان یک پروژه صلح بوده، هست و باید باقی بماند و پیام آن مدارا و کثرت‌گرایی برای همه ادیان و اولویت قرار دادن منافع عمومی بر منافع شخصی است».

وی در پایان گفت: « پاپ فرانسیس به من تاکید کرد که مایل است به زودی به لبنان سفر کند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز