خبرگزاری کار ایران

تظاهرات اخوان‌المسلمین مصر همزمان با آغاز محاکمه مرسی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۵۲

پلیس برای متفرق کردن صد‌ها تن از هواداران مرسی از مقابل مجتمع دادگاه‌های شهر «الزقازیق» به سمت آنها گاز اشک‌آور شلیک کرد.

اخوان‌المسلمین مصر همزمان با آغاز محاکمه «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری برکنار شده این کشور در قاهره و دیگر شهر‌ها دست به تظاهرات زدند.
به گزارش ایلنا به نقل از بوابه الشروق، صد‌ها تن از هواداران مرسی صبح امروز و پیش از آغاز محاکمه مرسی، در برابر دادگاه عالی قانون اساسی این کشور تظاهرات کردند.
در همین حال، تعداد زیاد دیگری از هواداران مرسی در نزدیکی «آکادمی پلیس» محل محاکمه مرسی تظاهرات کرده و میان آن‌ها و مخالفان مرسی مشاجره رخ داد.
هواداران مرسی در این تظاهرات علیه ارتش و پلیس شعار دادند.
در همین حال، رئیس دادگاه عالی قانون اساسی مصر از بیم حمله هواداران مرسی به این دادگاه، دستور تخلیه آن را داد. نیروهای امنیتی مصر نیز داخل این دادگاه مستقر شده‌اند.
برخی منابع نیز گفتند که هواداران مرسی به طور غیرمنتظره از برابر دادگاه عالی قانون اساسی به سمت منطقه «حلوان» قاهره حرکت کردند.
در تحولی دیگر، پلیس برای متفرق کردن صد‌ها تن از هواداران مرسی از مقابل مجتمع دادگاه‌های شهر «الزقازیق» به سمت آنها گاز اشک‌آور شلیک کرد.
تظاهرکنندگان هوادار مرسی در الزقازیق که در اعتراض به محاکمه وی تظاهرات کردند، شعارهایی علیه ارتش و پلیس این کشور سر دادند.
شهرهای «منیا»، «ههیا» و روستای «العدوه» زادگاه مرسی نیز شاهد تظاهرات هواداران رئیس‌جمهوری برکنار شده است.
بنا بر این گزارش، محاکمه مرسی به اتهام تحریک برای کشتن تظاهرکنندگان در برابر کاخ ریاست جمهوری به همراه ۱۴ تن دیگر از رهبران اخوان‌المسلمین تحت تدابیر شدید امنیتی در قاهره آغاز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز