خبرگزاری کار ایران

ابراهیم کالین:

ارمنستان و ترکیه گام‌هایی در جهت بهبود روابط خود برداشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۱۱۱

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه گفت که ارمنستان اقتصادی ضعیفی دارد و در صورت عادی‌سازی روابط با آنکارا سود زیادی نصیبش خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از تی آر تی، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه گفت که ارمنستان اقتصادی ضعیفی دارد و در صورت عادی‌سازی روابط با آنکارا سود زیادی نصیبش خواهد شد.

«ابراهیم کالین» در سخنانی در همایش «مسلمانان آمریکا» در شیکاگو، گفت که ترکیه و ارمنستان، اقداماتی را جهت عادی‌سازی روابط میان خود انجام داده‌اند و جنگ قره‌باغ موجب گشوده شدن صفحه جدیدی در تاریخ منطقه شده و مسیر جدیدی در حال طی شدن در منطقه قفقاز است.

‌ کالین همچنین گفت هنگامی که ما در حالی مبارزه با تروریست بودیم، آمریکا به ما کمکی نکرد و این باعث شروع اختلافات میان دو کشور در زمان رئیس‌جمهور وقت «باراک اوباما» شد.

کالین فزود: «اختلافات میان دو کشور در دولت دونالد ترامپ هم کشیده شده بود به طوری که آنها خیلی کمتر از آنچه که انتظار داشتیم به ما در مبارزه با تروریست‌ها حمایت کردند در حالی که این حمایت برای توسعه روابط ترکیه و آمریکا و چشم‌انداز مشارکت استراتژیک، حیاتی است »

او گفت: «در حالی که ما به حمایت آمریکا در مبارزه با تروریسم نیاز داریم، این کشور از شبه‌نظامیان کرد سوریه حمایت می‌کند و با سیاست‌های که در پیش گرفته خطراتی که ترکیه با آن مواجه است را نادیده می‌گیرد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز