خبرگزاری کار ایران

سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه آسیای جنوب شرقی با هدف افزایش روابط

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۷۹۴

وزیر خارجه آمریکا، طی روزهای آینده با هدف افزایش بی‌سابقه روابط این کشور با کشورهای آسیای جنوب شرقی، به این منطقه سفر می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت آمریکا، هفته آینده با فرستادن وزیر خارجه خود به منطقه آسیای جنوب شرقی به دنبال تحکیم همکاری‌های اقتصادی و امنیتی خود با کشورهای این منطقه است تا از این طریق بتواند جبهه واحدی در برابر چین در منطقه هند و پاسیفیک ایجاد کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در اولین سفر خود به منطقه جنوب شرق آسیا از زمان آغاز ریاست جمهوری «جو بایدن»، قرار است فردا -دوشنبه- از پایتخت اندونزی، جاکارتا و همچنین از مالزی و تایلند نیز دیدن کند.

منطقه جنوب شرق آسیا به عرصه منازعه‌ای استراتژیک میان چین و آمریکا دو اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل شده است. چین نسبت به بخش قابل توجهی از دریای جنوبی چین که مسیر تجاری حیاتی منطقه است، ادعای تملک دارد.

چین همچنین، جزیره خودمختار تایوان را متعلق به خود می‌داند و در نتیجه آن را تحت شدیدترین فشارهای نظامی و اقتصادی قرار داده است.

به گفته «دنیل کریتنبرینک» معاون وزارت خارجه آمریکا در امور منطقه آسیای جنوب شرقی در خصوص سفر پیشروی وزیر خارجه این کشور به این منطقه گفت:‌ «بلینکن به دنبال پیشبرد هدف بایدن مبنی‌بر بالابردن تعهدات آمریکا در قبال اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ‌سه‌آن) به سطحی بی‌سابقه‌ است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز