خبرگزاری کار ایران

سفر غیرقانونی هیأتی از وزارت خارجه آمریکا به مناطق تحت کنترل قسد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۷۴۳

به‌رغم مخالفت دولت سوریه نسبت به دخالت مقام‌های آمریکایی در خاک این کشور، هیأتی از وزارت خارجه آمریکا یکشنبه شب راهی مناطق تحت کنترل نیروهای کُرد سوریه (قسد) در شمال شرق سوریه شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، به‌رغم مخالفت دولت سوریه نسبت به دخالت مقام‌های آمریکایی در خاک این کشور،  هیأتی از وزارت خارجه آمریکا یکشنبه شب راهی مناطق تحت کنترل نیروهای کُرد سوریه (قسد) در شمال شرق سوریه شده است.

خبرگزاری «نورث پرس» متعلق به کُردهای سوریه اعلام کرد که هیأت آمریکایی با «مظلوم عبدی» فرمانده کل قسد، «الهام احمد» رئیس هیأت اجرایی نیروهای دموکراتیک و «پیروان خالد» و «عبدالحامد المهباش» دو نفر از رؤسای شورای اجرایی نهاد موسوم به خودمختاری کُرد در شمال شرق سوریه دیدار کردند.

«اثان گولدریچ» معاون دستیار وزیر خارجه در امورخاور نزدیک و تعدادی از دیپلمات‌ها و فرماندهان نظامی آمریکا در این سفر حضور داشتند.

گزارش می شود که در این دیدارها، موضوعات مختلفی چون اقدام‌های مشترک برای مبارزه با داعش، آرام کردن وضعیت، ثبات در منطقه و پایبندی به آتش‌بس بررسی شده است.  

نورث پرس همچنین ادعا کرد که بررسی شرایط انسانی و بازگشت عناصر گروهک تروریستی داعش و خانواده‌هایشان در شمال شرق سوریه به کشورهایشان در دستور کار دیدار هیأت آمریکایی و مقام‌های قسد قرار داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز