خبرگزاری کار ایران

مخالفت گروه دوستان سوریه با حضور اسد در دولت انتقالی

کد خبر : ۱۱۵۰۵۲

رئیس ائتلاف مخالفان سوری گفت که مخالفان به شرطی در مذاکرات ژنو شرکت می‌کنند که این نشست، دولت انتقالی و کناره‌گیری اسد از قدرت را تضمین کند.

کشورهای عضو گروه موسوم به «دوستان سوریه» پس از پایان نشست خود در لندن اعلام کردند که با حضور «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در دولت انتقالی مخالف هستند.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در بیانیه پایانی نشست گروه موسوم به دوستان سوریه آمده است که کنفرانس ژنو۲ تلاش می‌کند که دولت انتقالی در سوریه تشکیل شود.
در این بیانیه آمده است که در دولت احتمالی انتقالی در سوریه، اسد و معاونانش هیچ نقشی نخواهند داشت.
«احمد جربا» رئیس ائتلاف مخالفان سوری نیز گفت که مخالفان به شرطی در مذاکرات ژنو شرکت می‌کنند که این نشست، دولت انتقالی و کناره‌گیری اسد از قدرت را تضمین کند.
جربا افزود که مخالفان برای رای‌گیری در مورد شرکت در ژنو ۲ اوایل ماه نوامبر در استانبول ترکیه گرد هم می‌آیند.
این در حالی است که اسد طی روزهای گذشته اعلام کرد که مانعی برای کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۴ میلادی در سوریه نمی‌بیند.
در همین حال، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس که کشورش میزبان نشست دوستان سوریه بود گفت که حضور مخالفان سوری در ژنو۲ بسیار مهم و حیاتی است.
«جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که مذاکرات تنها راه ممکن برای پایان دادن به بحران در سوریه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز