خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر لهستان:

اروپا در آستانه بحران بزرگ انرژی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۰۱۱

نخست وزیر لهستان تاکید کرد که اروپا در آستانه یک بحران بزرگ انرژی قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «متئوش موراویتسکی» نخست‌وزیر لهستان امروز -‌سه‌شنبه- در پارلمان اروپا در استراسبورگ هنگام بررسی قانون اساسی لهستان و میزان هم‌سویی آن با قوانین اتحادیه اروپا تصریح کرد که اروپا در آستانه یک بحران بزرگ انرژی قرار دارد که در چند هفته آینده می‌تواند به یک شوک تبدیل شود.

نخست‌وزیر لهستان گفت: «امروز ما در آستانه یک بحران بزرگ گاز و انرژی هستیم».

وی افزود: «افزایش سریع قیمت‌ها به ویژه ناشی از اقدامات عمدی شرکت‌های روسی بسیاری از شرکت‌های اروپایی را عملا در مقابل گزینه محدود کردن تولید یا انتقال افزایش قیمت به مصرف‌کنندگان قرار داده است».

موراویتسکی تاکید کرد: «این بحران می‌تواند اروپا را در هفته‌های آینده متزلزل کند، زیرا بسیاری از شرکت‌ها ممکن است ورشکسته شوند و میلیون‌ها خانواده به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت سوخت در سراسر اروپا گرفتار فقر خواهند شد».

وی هشدار داد که باید تاثر دومینوی این بحران را در نظر گرفت. یک بحران می‌تواند منجر به شوک‌های جدید در یک زنجیره متوالی شود».

بازارهای گاز در اروپا در حال حاضر با کاهش ذخایر و افزایش تقاضا که منجر به جهش قیمت سوخت آبی شد، تحت فشار هستند.

در اوایل ماه جاری ، قیمت گاز سطح بی‌سابقه‌ای را ثبت کرد و به سطح هزار و ۹۳۷ دلار در هر هزار متر مکعب افزایش یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز