خبرگزاری کار ایران

طرح پیشنهادی سناتورهای آمریکایی برای بررسی ابعاد جنگ در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۲۴۱

گروهی از سناتورهای آمریکا با ارائه طرحی خواستار تشکیل کمیته‌ای برای بررسی همه ابعاد جنگ در افغانستان شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، گروهی از سناتورهای آمریکایی به رهبری «تامی داک ورث» طرحی را به کنگره ارائه کردند که خواستار تشکیل کمیته‌ای برای بررسی همه ابعاد جنگ در افغانستان شده است.

این گروه تاکید می‌کند که تجزیه و تحلیل این جنگ به دولت آمریکا کمک می‌کند تا از بروز اشتباهات مشابه در آینده جلوگیری کند.

در این طرح آمده است: «هدف این کمیته مطالعه جنگ در افغانستان‌، نتیجه‌گیری استراتژیک و ارائه توصیه‌هایی به دولت آمریکا و سیاست‌گذاران آینده و فرماندهان ارشد ارتش این کشور است».

این کمیته قرار است تمام مسائل مربوط به عملیات‌های جنگی و اطلاعاتی و فعالیت‌های حمایتی برای بازسازی را به دقت مورد بررسی قرار دهد.

 این کمیته همچنین عملکرد دیپلمات‌های آمریکایی و تصمیمات سیاسی و استراتژیکی را که بر همکاری واشنگتن و کابل و همچنین مشارکت کشورهای ناتو در جنگ تأثیر گذاشته است، تجزیه و تحلیل می‌کند.

بر این اساس، نتایج کار این کمیته اطمینان می‌دهد که ایالات متحده نه تنها از حضور ۲۰ ساله خود در افغانستان درس می‌گیرد‌، بلکه اجازه نمی‌دهد اشتباهات مشابه در آینده تکرار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز