خبرگزاری کار ایران

نانسی پلوسی خبر داد؛

عضویت یک جمهوری‌خواه مخالف ترامپ در کمیته ویژه تحقیق درباره حوادث کنگره

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۰۱۱

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تعیین یک نماینده جمهوری خواه در کمیته تحقیق درباره حوادث ساختمان کنگره خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که «آدام کینزینگر» نماینده جمهوری‌خواه مخالف «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین این کشور را به کمیته تحقیق مجلس درباره حادثه حمله به ساختمان کنگره در ششم ژانویه گذشته ملحق کرده است. 

پلوسی گفت که کینزینگر نیز پس از عضویت «لیز چنی» نماینده پیشین جمهوری‌خواه در کمیته ویژه تحقیق درباره حمله به کاخ کنگره به عضویت در این کمیته منصوب شد.

کنزینگر و چنی در جمع ۱۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا بودند که در ماه ژانویه به استیضاح ترامپ درباره حمله به کاخ کنگره رأی دادند.

موضع پلوسی پس از یک هفته اختلاف‌نظر با «کوین مک کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان بر سر ترکیب این کمیته اتخاذ شده است.

مک کارتی چهارشنبه گذشته پس از مخالفت پلوسی با عضویت دو نفر از جمهوری‌خواهان مدافع ترامپ در این کمیته اعلام کرد که هر نماینده جمهوری‌خواه دیگری انتخاب شود، در این تحقیق مشارکت نخواهد کرد. 

نخستین جلسه این کمیته قرار است فردا -سه‌شنبه- برگزار شود تا شاهدان، احضار شده و اسناد و مدارک جمع‌آوری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز