خبرگزاری کار ایران

دبیر کل ناتو:

تاسیس نیروهای مسلح مشترک اتحادیه اروپا می‌تواند به تضعیف ناتو منجر شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۸۵۵

دبیر کل ناتو طرح تاسیس نیروهای مسلح مشترک اتحادیه اروپا را عاملی برای تفرقه در اروپا و تضعیف پیمان ناتو برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سندی تلگراف، «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو شامگاه تصریح کرد که تشکیل نیروهای مسلح مشترک اتحادیه اروپا می‌تواند اروپا را دچار تفرقه کرده و ناتو را تضعیف کند.

استولتنبرگ گفت: «من از تلاش‌های اروپا برای تضمین دفاع استقبال می‌کنم‌، اما چیزی مشابه ناتو نمی‌تواند جایگزین آن شود.  علاوه بر این باید اطمینان حاصل شود که اروپا و آمریکای شمالی در کنار یکدیگر هستند. هر گونه تلاشی برای تضعیف ارتباط آمریکای شمالی و اروپا نه تنها به ضعف ناتو‌، بلکه به تقسیم اروپا منجر می‌شود، چرا که ۸۰ درصد هزینه‌های دفاعی ما از طرف متحدان‌ما‌ن در خارج از اتحادیه اروپا تامین می‌شود». 

وی افزود: «کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند (بریتانیا ، ایسلند و نروژ) و همچنین ایالات متحده، کانادا و ترکیه نقش مهمی در تأمین امنیت اروپا دارند».

استولتنبرگ گفت: «هرگونه تلاش برای ایجاد ساختارهای موازی و تکثیر سیستم فرماندهی فقط توانایی مشترک ما در برخورد را تضعیف می‌کند ، زیرا در شرایط منابع محدود باید از موازی‌کاری‌ها و دوگانگی تلاش‌ها جلوگیری کنیم. درباره ایجاد نیروهای اتحادیه اروپا با ناتو مذاکره نشده است و ما از جزئیات در این زمینه مطلع نیستیم». 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز