خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

افغانستان نباید به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۰۰۶

وزیر خارجه اعلام روسیه کرد که مسکو به فکر صلح در افغانستان و تصمیماتی است که به حضور تروریست‌ها در این کشور خاتمه دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه اعلام روسیه کرد که مسکو به فکر صلح در افغانستان و تصمیماتی است که به حضور تروریست‌ها در این کشور خاتمه دهد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد موضع روسیه در مورد وضعیت افغانستان گفت: «مسکو به نفع صلح، رفاه و امنیت مردم افغانستان و تصمیماتی که احتمال استفاده بیشتر تروریست‌ها از خاک افغانستان را صفر می‌کند، هستیم. همچنان علیه قاچاق‌بران مواد مخدر و سایر نمایندگان جرایم سازمان‌یافته در این منطقه موضع‌گیری می‌کنیم».

پیش از این، لاوروف در رابطه با اوضاع افغانستان گفته بود که قبل از حملات و تسلط طالبان بر کابل، روند به درازا کشیده شدن و کندی مذاکرات صلح دیده می‌شد.

لاوروف در گفت‌وگو با همتای ایتالیایی خود گفت: «همیشه، وقتی که مسائل پشت میز مذاکره حل نشوند، خطر ازسرگیری جنگ و اقدام‌های نظامی وجود دارد. همان چیزی که در افغانستان هم رخ داد. ما آماده حمایت از توافقات بین آمریکا و طالبان بودیم، توافقاتی که متاسفانه اجرا نشد، البته، نه فقط به دلیل مواضع این جنبش».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز