خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

قطع مناسبات دیپلماتیک الجزایر با مراکش/ تعویق سفر معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا به ویتنام/ دستور رئیس‌جمهوری روسیه به تقویت امنیت این کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۰۵۷

قطع مناسبات دیپلماتیک الجزایر با مراکش، تعویق سفر معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا به ویتنام و دستور رئیس‌جمهوری روسیه به تقویت امنیت این کشور از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،  سفارت آمریکا در هانوی اعلام کرد که سفر معاون اول رئیس‌جمهوری این کشور به ویتنام به دلیل یک «مسأله غیرمنتظره سلامتی» به تعویق افتاده است.

- صدراعظم آلمان از آمادگی کشورش برای همکاری با ایران و پاکستان در خصوص پناهجویان افغان خبر داد.

- سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور در دیدار مجازی با رهبران گروه هفت تأکید کرده است که دستیابی به اهداف از پیش اعلام شده، در مشخص کردن زمان خروج نظامیان آمریکایی از فرودگاه کابل تعیین‌کننده خواهد بود.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان یک سخنرانی گفت که همچنان مصمم به تکمیل روند خروج از افغانستان تا پایان ماه جاری میلادی است.

- یک مقام ارشد پنتاگون گفت که خروج سربازان آمریکایی باقی‌مانده در افغانستان آغاز شده است.

- رئیس‌جمهوری روسیه در پی تحولات افغانستان دستور داد، امنیت روسیه در تمامی زمینه‌ها در کشور تقویت شود.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه سفر به واشنگتن، بار دیگر تأکید کرد که با تلاش‌های دولت آمریکا برای احیای برجام مخالف است.

- وزیر خارجه الجزایر از قطع مناسبات دیپلماتیک این کشور با مراکش خبر داد.

- سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی برجام، از سرگیری مذاکرات وین در سریع‌ترین زمان ممکن است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز