خبرگزاری کار ایران

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا:

بایدن در رایزنی با متحدان واشنگتن پیش از خروج از افغانستان، کوتاهی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۷۷۳

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا با انتقاد از رویکرد رئیس‌جمهوری این کشور در قبال افغانستان، گفت که وی در رایزنی با متحدان واشنگتن پیش از خروج، کوتاهی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، مایک مالن رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا با انتقاد از رویکرد رئیس‌جمهوری این کشور در قبال افغانستان، گفت که وی در رایزنی با متحدان واشنگتن پیش از خروج، کوتاهی کرد.

وی گفت که تصمیم بایدن برای خارج کرد نظامیان آمریکا از افغانستان در میانه «فصل نبرد» تصمیم نادرستی بود.

مولن افزود: «ما برای درک رهبری خود به شدت درتقلا بوده‌ایم. مسلما درک می‌کنم که افغان‌ها چقدر مأیوس هستند و پرسش‌هایی را درباره اینکه ما چطور آدم‌هایی هستیم و ارزش‌های ما چیست، مطرح می‌کنند».

وی اذعان کرد که آمریکا که در ۲۰ سال گذشته اشتباهات بزرگی در افغانستان انجام داده است.

این مقام نظامی پیشین آمریکا افزود: «ما در زمینه کشورسازی اشتباه کردیم. در زمینه میزان فساد در دولت سابق و فعلی افغانستان اشتباه کردیم، در مورد میزان فساد در پلیس و در ارتش و سراسر زنجیره قدرت خطا کردیم و به نظر من همین موضوع تا حدود زیادی مأموریت را بی‌اثر کرد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز