خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

آغاز دور جدید مذاکرات دولت و اپوزیسیون ونزوئلا/ تعطیلی سفارتخانه‌های دانمارک و نروژ در افغانستان/ به صدا درآمدن آژیر خطر در پایگاه نظامی «ویکتوری»

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۵۴۱

آغاز دور جدید مذاکرات دولت و اپوزیسیون ونزوئلا، تعطیلی سفارتخانه‌های دانمارک و نروژ در افغانستان و به صدا درآمدن آژیر خطر در پایگاه نظامی «ویکتوری» از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، نظامیان رژیم صهیونیستی ظهر امروز -جمعه- نمازگزاران فلسطینی را در جریان برگزاری نماز جمعه در مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل مورد حمله و ضرب و شتم قرار دادند.

- دبیر کل ناتو در پیامی توئیتری با اشاره به دیدار اعضای ناتو با محوریت تحولات افغانستان، اعلام کرد که این سازمان «متعهد به حمایت از راه حل سیاسی» برای حل درگیری در این کشور است.

- منابع خبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در پایگاه نظامی «ویکتوری» خبر دادند.

- وزرای خارجه دانمارک و نروژ از تصمیم برای تعطیلی سفارتخانه‌های خود در افغانستان خبر دادند.

- دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از وضعیت افغانستان، خواستار توقف حملات طالبان شد.

- سخنگوی پنتاگون شامگاه جمعه اعلام کرد که عملیات انتقال سه هزار نظامی آمریکایی به کابل آغاز شده و این نظامیان هفته آینده وارد افغانستان خواهند شد.

-  شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش داد که آمریکا به کارکنان سفارت افغانستان، دستور امحای اسناد حساس را داده است.

- منابع آگاه اعلام کردند که دور جدید مذاکرات دولت ونزوئلا و اپوزیسیون این کشور در مکزیک آغاز شده است.

- رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در سنای آمریکا از رویکرد رئیس‌جمهوری این کشور در خروج نظامیان ایالات متحده از افغانستان انتقاد کرد.

-  یک منبع آگاه اعلام کرد که آمریکا در حال نهایی کردن توافق با قطر برای اسکان هزاران نفر از اتباع افغان است که با ایالات متحده همکاری داشته‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز