خبرگزاری کار ایران

خلوصی آکار:

پرونده حضور نیروهای ترک در فرودگاه کابل طی چند روز آینده روشن می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۱۷۹

وزیر دفاع ترکیه از تعیین تکلیف پرونده حضور نیروهای کشورش در فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» در کابل طی چند روز آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز -پنج‌شنبه- در کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد گفت که موضوع عملیات کشورش در فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزی» در کابل طی روزهای آینده روشن خواهد شد.

آکار گفت: «ترکیه در صورت تحقق شرایط لازم‌، خواهان ادامه فعالیت در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی است و ما جلسه‌ها و تماس‌های مختلفی در این زمینه داریم».

وی افزود که هدف اصلی ترکیه از حضور در فرودگاه کابل جلوگیری از منزوی شدن افغانستان است.

آکار تاکید کرد: «اظهاراتی وجود دارد مبنی بر اینکه در صورت بسته شدن فرودگاه کابل‌، تمام نمایندگی‌های دیپلماتیک خارج می‌شوند».

وی افزود: «همه می‌دانیم که این وضعیت خوشایند برادران افغان نیست‌، بنابراین باز نگه داشتن فرودگاه مفید خواهد بود و ما همچنان نظر خود را اعلام می‌کنیم».

آکار توضیح داد: «این موضوع در روزهای آینده روشن می‌شود و به هیچ وجه امکان ندارد جان سربازان‌مان را به خطر اندازیم. ما با هماهنگی بین وزارتخانه‌ها و نهادهای مربوطه به تماس‌های خود ادامه می‌دهیم‌.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز