خبرگزاری کار ایران

فرستادگان اتحادیه اروپا خواستار عفو تیموشنکو شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۷۸

وکیل نخست‌وزیر پیشین اوکراین گفت که این درخواست با هدف برطرف شدن مانع برای عقد قرارداد میان اتحادیه اروپا و این کشور مطرح شده است.

فرستادگان اتحادیه اروپا به اوکراین، به طور رسمی از «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهوری این کشور خواستار عفو «یولیا تیموشنکو» نخست‌وزیر سابق شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز‏، «سرهی ولاشنکو» وکیل نخست‌وزیر پیشین اوکراین گفت که این درخواست با هدف برطرف شدن مانع برای عقد قرارداد میان اتحادیه اروپا و این کشور مطرح شده است.

وی تاکید کرد: «یولیا تیموشنکو بر اجرای کامل قانون و بازسازی سیاسی اصرار دارد ولی وی متوجه است که حل مساله‌اش به دلیل امضای قرداد با اتحادیه اروپا است. وی آماده است که تن به این مصالحه دهد و می‌گوید که در پی درمان در خارج از کشور در نتیجه این عفو است.»

با این همه «ولادیمیر اولینیک» نماینده پارلمانی حزب حاکم گفته است: «تا زمانی که این موضوع‌ها پایان یابد، چالشی در برابر رئیس‌جمهوری حتی با عفو تیموشنکو نیز وجود دارد. نه در اوکراین و نه در هیچ کجای دنیا، شما رئیس‌جمهوری را نمی‌بینید در زمانی کسی را عفو کند که هم‌زمان درگیر پرونده دیگری است.»

اگرچه این نخستین باری است که این زندانی سیاسی سرشناس با درمان در خارج از کشور موافقت کرده اما یادآور شده است که از مبارزه علیه «دیکتاتوری» دست نمی‌کشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز