خبرگزاری کار ایران

دیپلمات چینی:

آمریکا و کشورهای غربی به جنایت‌های کشتار جمعی متهم هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۸۷۵

دیپلمات بلندپایه چینی آمریکا و کشورهای غربی را به جنایت‌های کشتار جمعی متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، «جیانگ دوان»، رئیس هیئت چین در سازمان ملل از جنایت‌های کشتار جمعی توسط آمریکا و کشورهای غربی انتقاد کرد.

این دیپلمات چینی خواستار انجام تحقیقات فراگیر و بی‌طرفانه و عمیق درباره همه جنایتهای کشتار جمعی برای رفع نژادپرستی و تبعیض‌نژادی درباره سایر جنایت‌ها شد.

وی در گفت‌وگوی تعاملی با مشاور ویژه سازمان ملل در زمینه پیشگیری از نسل‌کشی گفت: نسل‌کشی یک جنایت بین‌المللی شناخته شده در سطح جهانی است و آثار مخرب آن هنوز هم احساس می‌شود.

جیانگ توضیح داد: سرخپوستان بومی آمریکا طی تقریباً ۱۰۰ سال پس از تأسیس این کشور از سرزمین‌های خود اخراج و یا کشته شدند. تعداد آنها از ۵ میلیون نفر در پایان قرن پانزدهم به ۲۵۰ هزار نفر در آغاز قرن بیستم کاهش یافت. سرخپوستان آمریکایی امروز منزوی هستند و در بیابان‌های آمریکا زندگی می‌کنند. 

وی درباره کانادا گفت: بیش از ۱۵۰ هزار کودک بومی به اجبار در مدارس شبانه‌روزی اسکان داده شدند و حداقل ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از آنها مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

جیانگ تأکید کرد: این فقط مقدار اندکی از تعداد بومیانی است که در نتیجه نسل‌کشی در کانادا جان خود را از دست دادند.

وی افزود: سایر کشورهای غربی در استعمار و حمله به کشورهای دیگر مرتکب نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز