خبرگزاری کار ایران

برهم صالح:

ثبات و حاکمیت عراق دو عنصر ضروری برای امنیت در سراسر منطقه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۹۴۸

رئیس‌جمهوری عراق در دیدار با دبیر کل اتحادیه عرب ثبات و حاکمیت کشورش را دو عنصر اصلی برای امنیت در سراسر منطقه برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «برهم صالح»، رئیس‌جمهوری عراق امروز -شنبه- هنگام استقبال از «احمد ابولغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب در بغداد تاکید کرد که ثبات و حاکمیت عراق دو جزء اصلی برای برقراری امنیت در سراسر منطقه به شمار می‌روند.

صالح گفت: «سیاست انفتاح یا درهای باز که عراق اتخاذ کرده است، از  آگاهی این کشور نسبت به اهمیت ایجاد گفت‌و‌گوهای مشترک برای تحکیم ارکان ثبات نشات می‌گیرد، زیرا ثبات و حاکمیت عراق عنصر ضروری برای امنیت کل منطقه و منافع ملت‌های آن است.»

صالح بر اهمیت نقش اتحادیه عرب در تقویت همکاری مشترک عربی از طریق هماهنگی مواضع بین کشورهای عضو به منظور تثبیت امنیت و ثبات منطقه تاکید کرد.

ابوالغیط نیز بر حمایت اتحادیه عرب از تلاش‌های عراق در مبارزه با تروریسم و تقویت امنیت و ثبات و حمایت از حاکمیت این کشور تاکید کرد.

وی گفت: «می‌خواهم بگویم که من عملکرد عراق در منطقه را پیگیری می‌کنم، قدرت این عملکرد بازتاب اعتماد به نفس فراوان است.»

ابوالغیط افزود: «عراق کشور بنیانگذار اتحادیه عرب است و ارتباط عمیقی با این اتحادیه دارد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز