خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تصویب بسته کمک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری در کنگره آمریکا/ توضیح اقلیم کردستان عراق درباره طراحی تمبری با نقشه جعلی/ احتمال دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ولیعهد عربستان در امارات

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۳۸۷

تصویب بسته کمک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری در کنگره آمریکا، توضیح اقلیم کردستان عراق درباره طراحی تمبری با نقشه جعلی و احتمال دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ولیعهد عربستان در امارات از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری چین برای همتای سوری خود نامه نوشت.

- در گفت‌وگوی تلفنی "موته گی" وزیر امورخارجه ژاپن با "محمد جواد ظریف" وزیر امورخارجه ایران، دو طرف درخصوص راهکارهای تقویت و توسعه روابط دوستانه دو کشور، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و از جمله برجام تبادل نظر و رایزنی کردند.

- سفارت ایران در افغانستان در بیانیه‌ای، درخصوص حادثه حمله به خودروی شخصی یکی از همکاران بخش کنسولی این نمایندگی توضیحاتی را ارائه کرد.

- وزیران امور خارجه ایران و فنلاند به صورت تلفنی با یکدیگر درباره همکاری‌های دوجانبه و همچنین موضوع برجام گفت‌وگو کردند.

- نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌گو با پایگاه «اکسیوس» اعلام کرد که انتخابات ریاست‌جمهوری ایران «مؤلفه‌ای» در مذاکرات هسته‌ای بین تهران و واشنگتن برای احیای برجام به شمار نمی‌رود.

- سنای آمریکا صلاحیت یک قاضی ارشد را به عنوان دادستان کل جدید آمریکا تأیید کرد.

- وزیر خارجه آمریکا که برای توضیح درباره رویکردهای برجامی دولت این کشور در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان حاضر شده بود، به قانون‌گذاران گفت که برای دیدار با مقام‌های ایران، امتیازی داده نخواهد شد.

- کنگره آمریکا بسته کمک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری برای مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا را تصویب کرده و آن را برای امضای رئیس‌جمهوری به کاخ سفید فرستاد.

- سخنگوی دولت اقلیم کردستان در پاسخ به اعتراض‌ها در خصوص طراحی تمبری با نقشه‌ای جعلی، اعلام کرد که این طرح فقط در حد پیشنهاد یک هنرمند بوده و برای چاپ تأیید نشده است.

- دبیرکل سازمان ملل متحد طی سخنانی به مناسبت دهمین سالگرد جنگ سوریه، از این کشور به عنوان «کابوس زنده» یاد کرد.

- شبکه صهیونیستی «کان» از احتمال دیدار نخست‌وزیر این رژیم با ولیعهد عربستان در امارات خبر داد.

- فرزندان فرمانده ارتش میانمار شمول تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز