خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی/ تحریم همسر رئیس‌جمهوری سوریه از سوی آمریکا/ گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری روسیه و همتای فرانسوی او

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۳۷۸

انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی، تحریم همسر رئیس‌جمهوری سوریه از سوی آمریکا و گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری روسیه و همتای فرانسوی او از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، شورای امنیت سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه جلسه‌ای را برای ارائه گزارش شش ماهه درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا برگزار کرد.

- وزارت خزانه‌داری آمریکا هفت فرد و ۱۰ نهاد سوری را وارد فهرست تحریم‌های خود کرد.

- نماینده ایران در نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل با تاکید بر اینکه هدف تحریم ها «گرسنگی دادن » به مردم ایران، با استفاده از غذا و دارو به عنوان سلاح است که حتی در زمان جنگ هم ممنوع است، گفت:تحریم ها فقط مشقت اقتصادی ایجاد نمی‌کند، بلکه در موارد زیادی باعث مرگ و میر انسان های بی‌گناهِ اقشار مختلف جامعه می‌شود.

- نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ درباره ایران، با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها تهران را به «باج خواهی» متهم کرد.

- وزارت امور خارجه تونس در بیانیه‌ای اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها در رابطه با احتمال عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد.

- رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این نهاد منحل و انتخابات زود هنگام در سرزمین‌های اشغالی برگزار خواهد شد.

- معاون اول سفیر فدراسیون روسیه در سازمان ملل اظهار داشت که روسیه انتظار دارد دولت جدید آمریکا بدون پیش‌شرط به صورت کامل به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد.

- رئیس‌جمهوری روسیه و همتای فرانسوی وی در گفت‌وگویی تلفنی بر تلاش برای حفظ برجام تأکید کردند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا دستور بخشش ۱۵ نفر از جمله چهار نظامی که اقدام به کشتار غیرنظامیان عراقی کرده بودند را صادر کرد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقاد از بسته ۸۹۲ میلیارد دلاری کمک‌های مالی مقابله با کرونا که در کنگره این کشور تصویب شده است، تهدید به وتوی آن کرد.

- داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا که به همراه شماری از مقام‌های صهیونیست از فرودگاه تل‌آویو، در یک پرواز مستقیم به مراکش سفر کرده بود، با پادشاه این کشور دیدار کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز