خبرگزاری کار ایران

تهدید نظامی بریتانیا علیه اتحادیه اروپا درباره حق صید در صورت عدم حصول توافق بر سر برگزیت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۷۸۲

وزارت دفاع بریتانیا اتحادیه اروپا را به جلگیری از ورود صیادان این اتحادیه به آب‌های صیادی خود در صورت عدم توافق تهدید نظامی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اکسپرس نیوز، وزارت دفاع بریتانیا اتحادیه اروپا را تهدید کرد که در صورت عدم حصول توافق بر سر برگزیت، ۱۴ هزار نیروی نظامی جدید را در حالت آماده‌باش قرار داده و مانع ورود صیادان این اتحادیه به آب‌‌های ماهیگیری بریتانیا می‌شود. 

نزدیک شدن به موعد نهایی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، تنش‌ها بین لندن و اتحادیه به نقطه جوش رسیده و طرفین هنوز موفق به توافق درباره مناطق صید نشده‌اند.

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که آماده است ۱۴ هزار نیروی نظامی دیگر را در تاریخ اول ژانویه، زمان نهایی برگزیت مستقر کند .

در همین راستا منابع آگاه گزارش دادند که ارتش بریتانیا برای روز اول ژانویه آماده است و هزار نیروی دیگر نیز در حالت آماده‌باش قرار دارند. همچنین کشتی جنگی نیز در آب‌های بریتانیا در حال گشت‌زنی است.

یکی از مسائل اصلی در مذاکرات برگزیت حقوق ماهیگیری و سهمیه‌بندی بوده و ‌اتحادیه اروپا سعی کرده است برای حفظ حقوق خود در آب‌های ماهیگیری بریتانیا فشار اعمال کند. 

براساس سیاست جنجالی شیلات مشترک به کلیه کشورهای عضو اتحادیه از طریق سهمیه‌بندی اجازه دسترسی به آب‌های اتحادیه اروپا داده می‌شود.

اما با توجه به اینکه بریتانیا از یک منطقه ساحلی بزرگ برخوردار است، بسیاری این سیاست را ناعادلانه توصیف کرده‌اند.

در جریان مذاکرات با انگلیس‌، فرانسه بیشترین نگرانی خود را درباره امتیازات نهایی ابراز داشت و کشورهایی مانند بلژیک‌، هلند و دانمارک نیز نگرانی‌های خود را مطرح کردند.

فرانسه به شدت مخالف برنامه‌های بریتانیا برای سیطره مجدد بر آب‌های ماهیگیری بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز