خبرگزاری کار ایران

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق:

تحقق حاکمیت کشور منوط به عدم حضور نظامی بیگانگان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۲۵۱

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تحقق حاکمیت عراق را منوط به وحدت تصمیم سیاسی و تخلیه کشور از هرگونه حضور نظامی خارجی برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المعلومه، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز -شنبه- تاکید کرد که تحقق حاکمیت عراق در گرو وحدت سیاسی و تخلیه کشور از هر نوع حضور نظامی خارجی است.

«کریم علیوی»، نماینده کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: «بیش از ۱۵ سال است که عملیات سیاسی در عراق از توجه گروه‌ها به منافع حزبی بدون اهمیت به منافع عالی ملی رنج می‌برد و  این موضوع منجر به از بین رفتن وحدت تصمیم سیاسی شده است».

علیوی افزود: «متاسفانه همه درباره حاکمیت ملی صحبت می‌کنند، اما نیروهای سیاسی هنوز درک نکرده‌اند که اصول ثبات حاکمیت ملی چیست و اولویت اصلی در آن وحدت تصمیم و رد اختلافات جانبی است. بهترین گواه این ادعا در جلسه رای‌گیری در مورد تصمیم خروج نیروهای خارجی از عراق مشخص شد».

وی در ادامه گفت: «عدم تمایل برخی نیروها برای رای‌گیری درمورد تصمیم پارلمان برای اخراج آمریکا، عده‌ای و در راس آن‌ها ایالات متحده را به وقت‌کشی برای خروج نیروهای خود از عراق تشویق کرد».

علیوی تاکید کرد که حاکمیت عراق فقطه در سایه وحدت تصمیم سیاسی و تخلیه کشور  از هر نوع حضور نظامی خارجی محقق می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز