خبرگزاری کار ایران

ILO خواستار تحقیق درباره سرکوب کارگران کامبوج شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۸۵

چکیده: سازمان بین‌المللی کار از طرفین این درگیری‌ها خواست از خشونت بیشتر اجتناب کنند و اقدامات ضروری را برای آزادی رهبران اتحادیه و کارگران شرکت کننده در اعتصاب‌های اعتراض‌آمیز که درباره حداقل دستمزد برگزار شدند، در پیش بگیرند.

سازمان بین‌المللی کار(ILO) خواستار تحقیقات مستقل در مورد سرکوب کارگران معترض در کامبوج شد.

به گزارش دریافتی ایلنا به نقل از آر. تی. تی نیوز، این سازمان در بیانیه‌ای از تداوم خشونت در کامبوج از جمله گزارش‌های مربوط به سرکوبی کارگران معترض در روز یکشنبه ابراز نگرانی شدید کرد.

سازمان بین‌المللی کار از طرفین این درگیری‌ها خواست از خشونت بیشتر اجتناب کنند و اقدامات ضروری را برای آزادی رهبران اتحادیه و کارگران شرکت کننده در اعتصاب‌های اعتراض‌آمیز که درباره حداقل دستمزد برگزار شدند، در پیش بگیرند.

مخالفان دولت کامبوج که خواستار برگزاری انتخابات جدید هستند، به کارگران پوشاک پیوسته و به حمایت از آن‌ها که خواستار دستمزدهای بالا‌تر هستند، پرداخته‌اند. اعتصاب کارگران صنعت پوشاک کامبوج که ۴۰۰ هزار شغل را حمایت می‌کند و عامل پنج میلیارد دلار صادرات سالانه بوده را فلج کرده است.

تشدید درگیری‌ها کشته شدن دست کم چهار کارگر معترض و دستگیری ده‌ها ده نفر از آن‌ها را در سوم ژانویه به دنبال داشت.

بر اساس گزارش آر. تی. تی نیوز، سازمان بین‌المللی کار از دولت کامبوج درخواست انجام تحقیقات مستقل را کرده است تا چگونگی اقدام پلیس و مرگ کارگران معترض روشن شود و مسببان این حادثه مجازات شده و همچنین اقداماتی انجام بگیرد تا از تکرار حوادثمشابه جلوگیری شود.

کامبوج ۷۹۵ کارخانه تولید پوشاک و کفش دارد که حدود ۶۰۰ هزار کارگر را به خدمت گرفته‌اند و بیشتر این کارگران را زنان تشکیل می‌دهند. این کشور به دلیل هزینه اندک دستمزد، مورد علاقه تولیدکنندگان قرار دارد اما اعتصاب در آن به دلیل نارضایتی گسترده از دستمزدهای ناچیز، شرایط کاری نامطلوب و اجرای ضعیف قوانین کار متداول است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز