خبرگزاری کار ایران

در گزارش سازمان جهانی کار عنوان شد:

اشتغال حدود ۱۰/۵ میلیون کودک در مشاغل خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۳۷

چکیده: «سازمان جهانی کار در تازه‌ترین گزارش خود تعداد کودکانی را که در مشاغل خانگی فعالیت دارند تا حدود ۱۰/۵ میلیون نفر تخمین زد».

سازمان جهانی کار(ILO) اعلام کرد: حدود ۱۰/۵ میلیون کودک در سراسر جهان در وضعیت نامطلوبی به عنوان کارگران خانگی کار مشغول به کار هستند
به گزارش ایلنا براساس این گزارش سن بیشتر کارگران یاد شده از حداقل‌های قانونی تعیین شده کمتر است.
در این گزارش آمده است: میانگین سنی ۶/۵ میلیون نفر از این کودکان کار بین ۵ تا ۱۴ سال بوده و بیش از ۷۱ درصد از آن‌ها دختر هستند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان بین المللی کار، کودکان یاد شده در خانه‌های اشخاص ثالثیا کارفرما وظایفی همچون تمیز کردن، شست وشو، پخت و پز، باغبانی، آوردن آب، نگهداری از کودکان دیگر و مراقبت از سالمندان را انجام می‌دهند.
در این گزارش با اشاره به اینکه کودکان کار بطور معمولا از خانواده خود جدا می‌شوند، آمده است: این کودکان و نسبت به خشونت جسمی، روانی و جسمی آسیب پذیر هستند و برخی اوقات در هنگام کار مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.
نویسنده این گزاش با توصیف شرایط کار این کودکان به شرایط برده داری ادامه می‌دهد: کودکان کار از چشم عموم دور نگه داشته شده و به کارفرمایان خود به شدت وابسته می‌شوند و بسیاری از آن‌ها در ‌‌نهایت ممکن است در تجارت کثیف جنسی مورد سوء استفاده قرار بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز