خبرگزاری کار ایران

با آرزوی جهانی پر از صلح و آرامش برای کودکان؛

جشنواره تهران - مبارک با کارناوال عروسک‌ها افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۳۱۲

انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر به عنوان صنف هنرمندان تئاتر عروسکی از سوی ستاد برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی، مسئول برگزاری کارناوال افتتاحیه شده است.

پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک با کارناوال عروسک‌ها و با آرزوی جهانی بهتر برای همه کودکان، کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا، هنگامه مفید هنرمند پیشکسوت تئاتر و رییس انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر که با همراهی میترا کریمخانی این کارناوال را برنامه ریزی کرده است همه هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر عروسکی را دعوت کرد که با عروسک هایشان در این کارناوال شرکت کنند.

او همچنین گفت: انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر به عنوان صنف هنرمندان تئاتر عروسکی از سوی ستاد برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی، مسئول برگزاری کارناوال افتتاحیه شده است.

مفید اضافه کرد: ما برای برپایی این کارناوال از همه هنرمندان تئاتر عروسکی حتی آنهایی که در این دوره از جشنواره شرکت ندارند، دعوت می کنیم همراه با عروسک هایشان در این کارناوال شرکت کنند. همچنین از تمام خانواده‌ها هم دعوت می‌شود با کودکان و عروسک‌هایشان ما را در این جشن، همراهی کنند.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر با اظهار تاسف از وضعیت غم انگیز کودکان غزه افزود: هر فاجعه‌ای که برای کودکان در هر نقطه‌ای از جهان رخ دهد، ما را آزار می‌دهد چراکه بخشی از احساسات هر هنرمندی متعلق به کودکانی است که قرار است در آینده مخاطبان آثار ما باشند. به همین دلیل در کارناوال افتتاحیه چندین شعار را برای حمایت از کودکان بر پلاکاردهایی نمایش می‌دهیم تا هم­پیمانی خود را با این کودکان نشان دهیم.

مفید افزود: در کارناول عروسک‌ها شعارهایی همچون «آسمان عروسک‌ها آبی است»، «آرزوی عروسک‌ها، جهانی است پر از صلح و آرامش برای کودکان»، «با آروزی آشتی لبخند بر لب‌های کودکان غزه» و «دنیای کودکان شایسته جنگ و خشونت نیست» در قالب پلاکارده‌ای مختلف نمایش داده می‌شود.

نویسنده نمایش نامه «ملی» اضافه کرد: این کارناوال هم مانند دیگر مراسم‌های آیینی ماست و زمانی که خانم برومند دبیر جشنواره پیشنهاد برگزاری این کارناوال را داد، خیلی احساس غرور و لذت کردم چون نمایش‌های جشنواره در سالن‌هایی با ظرفیت‌های محدود اجرا می‌شود و تعداد مشخصی این آثار را می‌بییند اما با برگزاری کارناوال عروسک‌ها، مخاطبان بسیار گسترده‌تری امکان همراهی با جشنواره را پیدا می‌کنند و ما بسیار خوشحال می‌شویم که کودکان بیشتری در برنامه شاد عروسک‌ها شرکت داشته باشند.

به گفته او، کارناوال عروسک‌ها ساعت ۱۷ روز شنبه ۲۲ شهریور ماه از مقابل خانه عروسک واقع در خیابان فلسطین آغاز می شود و هنرمندان نمایش عروسکی با همراهی عروسک‌هایشان در حیاط تئاتر شهر گرد هم می‌آیند.

هنرمندان و تماشاگران نمایش عروسکی بعد از پخش سرود ملی در حیاط تئاتر شهر، به سالن های تئاتر می روند تا تماشاگر نمایش های اولین روز جشنواره باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز