خبرگزاری کار ایران

درخواست معاون سواد آموزی استان از مدیران مدارس؛

والدین دانش آموزان را به سوادآموزی تشویق کنید

مدیران مدارس با تلاشی دو چندان در بالا بردن مشارکت خانواده‌ها و تشویق والدین دانش آموزان در امر مقدس سواد آموزی ایفای نقش کنند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا دانشفر، در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی با اشاره به اهمیت نقش مدیران مدارس در ترغیب والدین دانش آموزان به سوادآموزی، گفت: از آغاز مبارزه با پدیده شوم بی‌سواد تاکنون که با فرمان امام  در سال 58 شروع شد مدیران مدارس  به عنوان سنگربانان مبارزه با جهل و دیده‌بانان عرصه علم و دانش همواره بار سنگین آموزش را بر دوش می‌کشند؛ بنابراین انتظارما این است که از این پس نیز این مدیران با تلاشی دو چندان در بالا بردن مشارکت خانواده‌ها و تشویق والدین دانش آموزان در امر مقدس سواد آموزی ایفای نقش کنند.

وی به جایگاه سواد و دانایی در دین پرداخت و ادامه داد: باسواد کردن افراد جامعه آنقدر با اهمیت است که پیامبر اسلام  داشتن سواد را به عنوان فریضه برای هر فرد مسلمان یاد می‌کند و مولا امیرالمومنین علی (ع) بهای دانایی وآموزش را بندگی که فقط خاص خداست عنوان کرده‌اند و می‌فرمایند: هر که به من حرفی بیاموزد مرا بنده و غلام خویش کرده است.

دانشفر افزود: شتاب بخشی به فعالیت‌های سواد آموزی به ویژه سوادآموزی به بزرگسالان و بازماندگان از تحصیل با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های درون سازمانی و سایر دستگاه‌ها از اولویت‌های امسال ماست به این منظور شناسایی الگوهای موفق استان‌ها و تبادل تجربه بین استانی از جمله عوامل تاثیرگزاری است که می‌تواند معضل بیسوادی را برای همیشه از در استان از بین ببرد.

وی تصریح کرد: زمان ثبت نام سوادآموزان از 15فروردین سال جاری شروع شده و مدیریت آموزش وپرورش شهرستان‌ها و مناطق جهت مشارکت تمامی مردم، دستگاه‌های دولتی، نهادهای اجتماعی با هدف تحقق اهداف پیش بینی شده در به صفر رساندن بی‌سوادی در استان باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

معاون سواد آموزی استان با تأکید بر تلاش بیشتر برای افزایش حجم تحت پوشش در سال جاری، گفت: سال گذشته با تلاش، وفاق و همدلی همه همکاران توانستیم صددرصد حجم ابلاغی وزارت را تحت پوشش ببریم و امیدواریم در سال 95 نیز به منظور رفع معضل بیسوادی در استان، حتی بیش از حجم تعیین شده از جامعه هدف را تحت پوشش قرار دهیم؛ بنابراین برنامه‌های سوادآموزی در سال جدید با رویکرد اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل ادامه خواهد یافت.

کد خبر : ۳۷۶۹۰۷