خبرگزاری کار ایران

معاون سواد آموزی استان بوشهر مطرح کرد:

قبولی 83 درصد از اتباع بیگانه در طرح کمیساریای عالی دوره سوادآموزی

غلامرضا دانش‌فر گفت: سال‌جاری توانایی داریم پناهندگان بیشتری را تحت پوشش سوادآموزی قرار دهیم.

به گزارش ایلنا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان‌بوشهر در دیدار با هیأتی از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان‌ملل اظهار داشت: از ابتدای سال‌تحصیلی 94 تاکنون 434 نفر از پناهندگان افغان در کلاس سوادآموزی تحت پوشش قرار گرفته‌اند که از این تعداد 66 نفر در کلاس‌های سوادآموزی طرح کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل قرار داشته‌اند و درصورت حمایت بیشتر در سال‌جاری این توانایی را داریم که پناهندگان بیشتری را تحت پوشش سوادآموزی قرار دهیم.

وی ادامه داد: از کل رقم 66 نفر افراد تحت پوشش کمیساریای عالی در استان‌بوشهر در دوره سوادآموزی 50 نفر زن و فقط 15 نفر مرد در این کلاس‌ها جزو سوادآموزان هستند که پس از برگزاری آزمون پایانی تعداد 55 نفر موفق به دریافت کارنامه قبولی در دوره سوادآموزی شده‌اند.

غلامرضا دانش‌فر افزود: برگزاری امتحانات پایانی شرکت‌کنندگان افاغنه کلاس‌های سوادآموزی خارج از طرح کمیساریای عالی نیز در حال برگزاری است که نتایج آن بزودی اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: امید است در انجام امر باسواد کردن اتباع‌خارجی در استان هماهنگی‌های بیشتر و منظم‌تری بین معاونت سوادآموزی، دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان‌ملل در شیراز و اداره اتباع مهاجران خارجی استانداری بوشهر صورت بگیرد.

مسئول هیأت کمیساریای عالی پناهندگان نیز در سخنان کوتاهی ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته در معاونت سواد آموزی استان‌بوشهر گفت: سال‌جاری تلاش خواهیم کرد علاوه بر زمینه‌سازی برای تحت پوشش قرار دادن پناهندگان زیادتری از مهاجران‌افغان، زمینه ارتقای آنها را در رده‌های بالاتر(دوره انتقال) فراهم کنیم.

کد خبر : ۳۷۳۹۰۲