خبرگزاری کار ایران

در نشست تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه خلیج فارس بوشهر مطرح شد:

دانشگاهیان در پیوند صنعت و نیروی انسانی خلاقیت داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۴۵۱

دانشگاه‌ها باید از نشاط، پویایی و پیشگامی علمی برخوردار باشند و نشاط سیاسی و اجتماعی در فضای آنها حاکم باشد و این پویایی بدون شک در چارچوب قوانین است.

استاندار بوشهر گفت: دانشگاهیان در پیوند صنعت و نیروی انسانی خلاقیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی سالاری، ظهر امروز در نشست تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: نقش جامعه دانشگاهی در معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های استان باید موثر‌تر و پررنگ‌تر باشد.

وی اظهار کرد: از اساتید و دانشجویان انتظار می‌رود به مسایل جامعه خارج از فضای فیزیکی دانشگاه و مسایل توسعه‌ای استان ورود بیشتری کنند و مشارکت و پیشگامی فرهیختگان در این زمینه موجب مشارکت سایر اقشار جامعه می‌شود و از این امر استقبال می‌کنیم.

سالاری با بیان اینکه دانشگاهیان در پیوند صنعت و نیروی انسانی خلاقیت داشته باشند، اضافه کرد: استان بوشهر به سرعت در حال صنعتی شدن است و از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها انتظار داریم دانشجویان را پویا‌تر برای ورود به مسایل توسعه‌ای استان تشویق و ترغیب کنند.

وی تصریح کرد: نیروی جوان و بخش عمده و موثر جامعه در اختیار دانشگاه است و باید آن‌ها را در مسیری هدایت کنیم که در تسریع در روند توسعه استان نقش بیشتر و موثرتری ایفا کنند.

استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر برای توسعه به جامعه دانشگاهی نیاز جدی دارد و بهترین سرمایه‌های انسانی و استعدادهای استان وارد دانشگاه می‌شوند.

سالاری با بیان اینکه خروجی دانشگاه‌ها فضای جامعه را پویا می‌کند، ادامه داد: دانشگاه‌ها باید از نشاط، پویایی و پیشگامی علمی برخوردار باشند و نشاط سیاسی و اجتماعی در فضای آن‌ها حاکم باشد و این پویایی بدون شک در چارچوب قوانین است.

وی تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، فضای منطق و عقلانیت در جامعه بیشتر شده و باید قدردان این فضا باشیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه متناسب با صنعتی شدن استان نیروی انسانی تربیت نکرده‌ایم، گفت: ظرفیت دانشگاه خلیج فارس متناسب با روند صنعتی شدن استان نیست و توسعه کمی و کیفی این دانشگاه ضروری است و رشد دانشگاه به توسعه استان و رشد صنعت کشور کمک می‌کند.

در این آیین ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های دکتر محمدی‌زاده، دکتر عبدالمجید مصلح به عنوان سرپرست دانشگاه خلیج فارس بوشهر معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز