خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر:

تدوین برنامه فرهنگی منسجم برای استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۲۸

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: بمنظور جلوگیری از انجام اقدامات و اجرای برنامه های جزیره ای در حوزه فرهنگی تدوین برنامه ای منسجم در این حوزه ضروری است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: بمنظور جلوگیری از انجام اقدامات و اجرای برنامه های جزیره ای در حوزه فرهنگی تدوین برنامه ای منسجم در این حوزه ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، حجت الاسلام حسین رزمجو در نشست کمیته مشارکت های مردمی افزود: هم اکنون دستگاه ها برنامه های فرهنگی را بصورت جداگانه در استان اجرا می کنند و لازم است برنامه ریزان برنامه های دقیق، بر پایه پژوهش و با استفاده از نخبگان تدوین کنند و متولیان امر در این زمینه همگام باشند.

وی با اشاره به تفاهم نامه آموزشی بین آموزش و پرورش و بهزیستی اظهار کرد: انعقاد تفاهم نامه آموزش مهارت های زندگی در مدارس اقدام بسیار خوبی است و برنامه هایی که در این راستا برای سال جاری تدوین شده بسیار موثر خواهند بود.

رزمجو تصریح کرد: اگر این برنامه ها در طول سه چهار سال برای ۲۰۰ هزار دانش آموز استان بعنوان افرادی موثر در خانواده و جامعه اجرا شود چهارسال دیگر استانی نمونه با نیروهای انسانی توانمند خواهیم داشت که برای کشور به الگویی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: این امر در صورت داشتن برنامه ای مدون و کارشناسی شده در فضای همدلی و همکاری همه مجموعه استان امکان پذیر است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر با تاکید بر ایجاد نشاط در جامعه گفت: برخی نشاط در جامعه اسلامی را انجام اقدامات نادرست تعبیر می کنند در صورتی که نشاط ایجاد امید به آینده و شادی سالم است.

رزمجو افزود: آموزش و پرورش با انعقاد تفاهم نامه ای با ورزش و جوانان از امکانات و منابع این اداره کل برای پویایی و نشاط دانش آموزان بهره ببرد.

وی با اشاره به همایش استانی مشارکت های اجتماعی در سال جاری گفت: دستگاه های مرتبط و متولی برای برگزاری هرچه بهتر این همایش همت و همکاری کنند.

** اجرای طرح آموزش مهارت های زندگی برای ۱۴ هزار دانش آموز

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: طرح آموزش مهارت های زندگی در سال تحصیلی گذشته برای ۱۴ هزار دانش آموز در استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، حسین اسدی راد نیز در این نشست با اشاره به همکاری مستقیم ۴۷۷ مدرس در این طرح افزود: بدلیل کمبود اعتبار و امکانات از مجموع ۱۷ منطقه آموزش و پرورش، این طرح در پنج منطقه اجرا شد و امیدواریم باتوجه به توجه خوب مدیریت ارشد استان به این امر، این آموزش ها در سال جاری در همه مناطق اجرا شود.

وی تصریح کرد: برهمین اساس مقرر شد یک تفاهم نامه استانی در این زمینه داشته باشیم که در صورت تحقق از معدود استان هایی هستیم که آموزش مهارت های زندگی در آن برای دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی اجرا می شود.

اسدی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح توانمندسازی دانش آموزان و بهبود عملکرد آنان در موقعیت های مختلف است و اینکه آنان بتوانند در موقعیت های حساس و تعارض های زندگی به جای تصمیم گیری های احساسی عملکرد منطقی و مناسبی داشته باشند.

وی اضافه کرد: تلاش ما این است که دانش ها در این زمینه با تمرین و تکرار به عمل تبدیل شود و افراد برای موقعیت های استرس زا و انتخاب های مناسب و تصمیم گیری های به موقع آماده شوند و از این طریق افراد در معرض آسیب به نیروهایی توانمند و موثر تبدیل شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز