خبرگزاری کار ایران

تاکید استاندار بوشهر بر هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی بوشهر

کد خبر : ۱۵۸۸۸۱

شهرداری با تدوین گزارشی به طور مشخص و جداگانه امکان حمایت های خود و مجموعه مدیریتی استان براساس ظرفیت های واقعی موجود را برای تقویت تاکسیرانی مشخص کند.

استاندار بوشهر گفت: به‌منظور رفاه شهروندان و همچنین رانندگان تاکسی، هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری ایلنا، مصطفی سالاری در نشست بررسی مشکلات تاکسیرانان افزود: هوشمندسازی تاکسی‌ها همچنین موجب تسهیل در نظارت بر فعالیت تاکسی‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه هوشمندسازی تاکسی‌ها هزینه بالایی دارد که از توان تاکسی داران خارج است، بخشی از این هزینه‌ها توسط مدیریت استان کمک می‌شود و بخشی دیگر از این هزینه‌ها نیز باید شهرداری تامین کند.

سالاری با بیان اینکه مشکلات تاکسیرانی پیچیده و عمیق است، اظهار کرد: شهرداری باید پیشنهادهای کار‌شناسی و مدون خود را در این زمینه ارائه کند ضمن اینکه باید تشویق‌ها و تنبیه‌هایی برای اینکه بتوانیم این امر را به مرحله اجرا درآوریم در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: شهرداری با تدوین گزارشی به طور مشخص و جداگانه امکان حمایت‌های خود و مجموعه مدیریتی استان براساس ظرفیت‌های واقعی موجود را برای تقویت تاکسیرانی مشخص کند.

استاندار بوشهر گفت: در سطح ملی نیز با استناد به ظرفیت‌های قانونی پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات تاکسیرانی انجام می‌دهیم.

سالاری یادآور شد: با شروع مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها و تاکیدی که بر بخش حمل و نقل در این مرحله شده است، ظرفیت‌هایی از لحاظ بودجه عمومی ایجاد می‌شود که باید با شناسایی این ظرفیت‌ها از آن‌ها بهره لازم را ببریم.

وی با تاکید بر پیگیری نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزود: تعاونی تاکسیرانان بمنظور خدمات دهی بهتر به تاکسیرانان فعال شود و ما نیز در صورت امکان حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

سالاری بیان کرد: تشدید نظارت‌ها برای جلوگیری از افزایش نرخ کرایه‌ها با اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها با جدیت در دستور کار قرار گیرد و برای پوشش خلا‌های تاکسیرانی ناوگان اتوبوسرانی فعال شود.

استاندار بوشهر با اشاره به معضل مسافربرهای شخصی گفت: در ساماندهی و محدود کردن فعالیت مسافربرهای شخصی بگونه‌ای عمل شود که با مشکلی برای خدمت دهی به مردم مواجه نشویم.

وی اظهار کرد: برخورد با خودروهای مسافربر شخصی با اعلام و اطلاع رسانی قبلی باشد تا تبعات اجتماعی به همراه نداشته باشد و این آمادگی را داریم که از ساماندهی این خودرو‌ها توسط تاکسیرانی حمایت کنیم.

سالاری با تاکید بر اطلاع رسانی مناسب و گسترده در این زمینه گفت: در کنار استفاده از اهرم‌های تشویقی و تنبیهی، باید تاکسی‌های غیرفعال را وارد چرخه فعالیت کنیم و یکی از راه‌های انجام این کار هوشمندسازی تاکسی‌ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز