خبرگزاری کار ایران

رشد دارویی‌ها با شیوع ابولا

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۵۰۷

قیمت سهام شرکت دارویی Astrazeneca با رشد ۰.۴ درصدی رو به رو و شرکت دارویی Sanofi شاهد رشد ۲.۳ درصدی قیمت سهام شد در حالی که Novartis نیز با افزایش ۱.۹ درصدی معاملات را خاتمه داد.

قیمت سهام شرکت دارویی Astrazeneca با رشد ۰.۴ درصدی رو به رو و شرکت دارویی Sanofi شاهد رشد ۲.۳ درصدی قیمت سهام شد در حالی که Novartis نیز با افزایش ۱.۹ درصدی معاملات را خاتمه داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، بازارهای اروپایی در آخرین روز معاملاتی هفته با بیشترین میزان افزایش نسبت به سه سال گذشته رو به رو شد و افت چند روزه خود را جبران کرد.

فشاری که اقتصاد اروپا بر روی مقامات و تصمیم گیرندگان وارد آورده تا برای تحریک اقتصادی این منطقه چاره اندیشی کنند، موجب رشد شاخص ها در این منطقه شده است.

براساس این گزارش، شاخص استاکس با رشد ۲.۸ درصدی رو به رو شد در حالی که بانک مرکزی اروپا اعلام کرده برنامه خرید دارایی ها را دوباره آغاز خواهد کرد.

صنایع نفتی و گاز و انرژی افت چند روز گذشته خود را جبران کرده و با روند افزایشی رو به رو شدند در حالی که صنعت بانکداری در این منطقه نیز با رشد قابل توجهی رو به رو شد.

این در حالی است که، شاخص ASE بورس آتن نیز با رشد ۷.۲ درصدی همراه شد و بیشترین میزان افزایش را نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی از آن خود کرد درحالی که نخست وزیر این کشور در آخرین اظهارات خود در خصوص بهبود روابط اقتصادی با کشورهای همجوار و مشترک المنافع خود خبر داده بود.

گروه هلدینگ رولز رویس یکی از برترین شرکت های فناوری هوافضا در دنیا شاهد افزایش ۱۲ درصدی قیمت سهام خود بود.

سهام شرکت رولزرویس در بورس لندن معامله می شود و در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ ارزش سهام این شرکت معادل ۲۲٫۲۲ میلیارد پوند برآورد شد که رولزرویس را در جایگاه ۲۴ از بزرگترین شرکت های فعال در بورس لندن قرار داد.

در ادامه، شاخص داکس آلمان رشد ۳.۱ درصدی را به ثبت رساند در حالی که کک فرانسه با رشد ۲.۹ درصدی معاملات را خاتمه داد و فوتسی لندن نیز ۱.۹ درصد مثبت شد.

در این بین، شیوع بیماری ابولا و همه گیر شدن آن موجب رشد قیمت سهام شرکت های دارویی شده است.

سهام شرکت دارویی Shire نیز با روند رو به رشد ۰.۴ درصدی همراه شد.

بیماری ابولا، نوعی بیماری انسانی است که از ویروس ابولا ناشی می شود.

نام ویروس این بیماری از یکی از رودخانه های کشور زئیر که امروزه جمهوری دموکراتیک کنگو نام دارد، گرفته شده است.

این بیماری برای اولین بار در کشور کنگو دیده شد و نشانه های آن به طور معمول، دو روز تا سه هفته بعد از تماس با ویروس و به صورت تب، گلودرد، دردهای ماهیچه ای و سردرد ظاهر می شوند.

هیچ درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد؛ می توان برای کمک به افراد مبتلا به آن از آب درمانی خوراکی، نوشاندن آب های محتوی قند و نمک یا مایعات وریدی استفاده کرد.

این بیماری نرخ مرگ و میر بالایی دارد اغلب باعثمرگ بین ۵۰ تا ۹۰ درصد مبتلایان می شود و از ۴ گونه ویروسی ابولا یک گونه تنها به یک ابتلای بدون علامت منجر می شود و به مرگ نیز منتهی نخواهد شد.

بیماری ویروسی ابولا نخستین بار در سودان و کنگو شناسایی شد.

این بیماری معمولاً در مناطق گرمسیری کشورهای جنوب صحرای آفریقا شیوع پیدا می کند.

از سال ۱۹۷۶(که اولین مورد این بیماری شناسایی گردید)، تا سال ۲۰۱۳ کمتر از یک هزار نفر در سال مبتلا شده اند.

بزرگ ترین مورد شیوع این بیماری تاکنون مربوط به شیوع آن در غرب آفریقا در سال ۲۰۱۴ است که تاکنون ادامه داشته و مردم کشورهای گینه، سیرالئون، لیبریا و احتمالا نیجریه به این بیماری مبتلا شده اند.

تا ماه آگوست سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۶۰۰ مورد ابتلا به این بیماری شناسایی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز