خبرگزاری کار ایران

از سوی سازمان بورس؛

مجوز فعالیت دهمین شرکت مشاور سرمایه گذاری صادر شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۱۳۴

شرکت مشاور سرمایه گذاری ایرانیان تحلیل فارابی بعد از ثبت نزد مرجع ثبت شرکت ها و پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس دریافت کرد.

سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز فعالیت دهمین شرکت مشاور سرمایه گذاری را با نام شرکت مشاور سرمایه گذاری ایرانیان تحلیل فارابی صادر کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، شرکت مشاور سرمایه گذاری ایرانیان تحلیل فارابی بعد از ثبت نزد مرجع ثبت شرکت ها و پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس دریافت کرد.

براین اساس، شرکت های مشاور سرمایه گذاری و یا آن دسته از نهادهای مالی که اقدام به دریافت مجوز فعالیت مشاور سرمایه گذاری کرده اند، شرکت هایی هستند که در قالب قراردادی مشخص اقدام به ارائه انواع خدمات مشاوره در زمینه اوراق بهادار می کنند.

با شکل گیری این نوع از نهادهای مالی، زمینه مناسبی برای فعالان و متخصصان بازار سرمایه فراهم شده تا بتوانند با توجه به تجربه و تخصص خود امکان ارائه خدمات مشاوره در بازار سرمایه را داشته باشند و نیز فرصت مناسبی برای افرادی است که قصد سرمایه گذاری در حوزۀ بورس و اوراق بهادار را دارند ولی تخصص یا اطلاعات کافی برای ورود به این بازار را ندارند، ایجاد شده است.

این در حالی است که، براساس ماده ۴۹ قانون بازار اوراق بهادار، اشخاصی که فاقد مجوز فعالیت مشاور سرمایه گذاری باشند مجاز به ارائه خدمات مشاوره در زمینه اوراق بهادار نیستند.

در حال حاضر ۹ شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه، آرمان آتی، ارزش پرداز آریان، تامین سرمایه نوین، نیکی گستر، معیار، دیدگاهان نوین، هدف حافظ و ابن سینا مدبر در بازار سرمایه فعال هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز