خبرگزاری کار ایران

5 نکته ظریف در انتخاب پوشیدنی‌های جانبی برای یک مصاحبه کاری

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۸۵۸

بیشتر افراد به خوبی می‌دانند که برای حضور در یک مصاحبه کاری چه لباسی باید بپوشند و از به تن کردن چه نوع لباس‌هایی باید حذر کنند. نکته‌ای که شاید برخی آن را نادیده بگیرند اهمیت لوازم یا پوشیدنی‌های جانبی برای حضور در چنین جلساتی است. مواردی مانند کیف، کفش، عینک، ساعت، کمربند و بسیاری موارد و جزئیات دیگر.

چنانچه شما یک آقا باشید و در آستانه شرکت در یک مصاحبه کاری باشید، باید بدانید که حتی به تن کردن زیرپوش تا چه اندازه در ظاهر شما مؤثر است و در نهایت روی نتیجه مصاحبه تأثیر خواهد داشت. همچنین به عنوان یک خانم که می‌خواهد در یک مصاحبه پراهمیت حاضر شود، باید بدانید که به دست کردن انگشترهای پرزرق و برق  چقدر می‌تواند نتیجه مصاحبه شما را تحت الشعاع قرار دهد.

نحوه انتخاب پوشیدنی‌های جانبی برای یک مصاحبه کاری

اگر بخواهیم خیلی سریع به این پرسش پاسخ دهیم که چه نوع پوشیدنی جانبی برای حضور در یک مصاحبه کاری مناسب است؟ باید بگوییم بهتر است همواره از قانون جامع " تیپ کلاسیک" برای چنین موقعیت‌هایی پیروی کنید. این قانون می‌گوید "Less Is More" . که اگر بخواهیم این عبارت را به درست‌ترین شکل به فارسی تفسیر کنیم شاید بهتر است بگوییم " سادگی بهترین است" . این اصطلاح این مفهوم را می‌رساند که هرچه چیزی که می‌پوشید ساده‌تر باشد، نتیجه بهتر و چشم‌نوازتر می‌شود.

یعنی استفاده از ساعت پرزرق و برق، انگشتر گران قیمت با نگین درشت، کفش ورنی براق یا کیف پوست ماری اصلاً مناسب شرکت در یک مصاحبه کاری نیست. چنین پوشیدنی‌هایی ممکن است شما را خوش سلیقه و بسیار خوش تیپ جلوه دهد، اما حتماً تأثیر مثبتی روی نظر مصاحبه‌کننده نخواهد داشت.

5 نکته ظریف در انتخاب پوشیدنی‌های جانبی برای یک مصاحبه کاری

  1. جواهرات کم و ساده بیندازید

اگر شما یک خانم هستید که می‌خواهد در یک مصاحبه کاری شرکت کند، بهتر است از به دست انداختن دست بندهای سنگین صرف‌نظر کنید. همچنین فقط در یکی از انگشت‌های خود انگشتر بیندازید و اگر حلقه ازدواج دارید، فقط به آن بسنده کنید. ضمناً اگر قرار است شال یا روسری به سر کنید، که احتمال می‌رود گوشوارهایتان از پس آن دیده شود، بهتر است از گوشواره‌های ساده و کوتاه استفاده کنید.

همچنین به عنوان یک آقا بهتر است ساده‌ترین ساعت خود را دستتان بیندازید. برای چنین جلساتی توصیه می‌شود که از ساعت‌های بند چرمی استفاده کنید. اگر همواره گردن بند میندازید، بهتر است یا آن را زیر لباس یا زیرپوش خود استتار کنید، یا حداقل برای روز مصاحبه آن را از گردنتان دربیاورید.

  1. در انتخاب شال یا روسری دقت کنید

اگر شال یا روسری به سر می‌کنید، ساده‌ترین مدل آن را انتخاب کنید. یعنی از سر کردن شال یا روسری‌هایی که جنس آن‌ها لخت و لیز است، یا مواردی مانند حلقه‌های فلزی یا تورهای خیلی سنگین را به‌عنوان تزئینات اضافه‌دارند، اجتناب کنید. پوشیدن یک شال یا روسری ساده برای چنین جلسه‌ای کفایت می‌کند. همچنین بهتر است از شال یا روسری با قواره بزرگ استفاده کنید که در حین پاسخ دادن به پرسش‌های مصاحبه‌کننده مجبور نباشید مدام آن را روی سر خود درست کنید. به این ترتیب تمرکزتان از دست نمی‌رود. اگر نمی‌دانید فضای شرکت یا اداره‌ای که برای مصاحبه قرار است به آنجا بروید چگونه است،  بهتر است به‌جای شال یا روسری از مقنعه استفاده کنید تا موضوع حجاب نامناسب مشکلی در روند استخدامتان ایجاد نکند.

به‌عنوان یک آقا، اگر در فصول سرد سال برای یک مصاحبه کاری آماده می‌شوید و می‌خواهید از شال گردن استفاده کنید، سعی کنید شال گردنی انتخاب کنید که با تیپ کلاسیک شما بیشترین هماهنگی را از نظر جنس پارچه و رنگ داشته باشد. همچنین می‌توانید از گره‌های شیک برای شال گردن خود استفاده کنید.

5 نکته ظریف در انتخاب پوشیدنی‌های جانبی برای یک مصاحبه کاری

  1. از کفش‌های راحت و رسمی استفاده کنید

اگر به‌عنوان یک خانم همیشه از کفش‌های پاشنه بلند استفاده می‌کنید، و در راه رفتن با این کفش‌ها مشکل خاصی ندارید، می‌توانید در روز مصاحبه هم‌چنین کفشی بپوشید. اما بهتر است کفشی بپوشید که حین راه رفتن کمتر صدا داده و کمتر توجه دیگران را به خود جلب کند. همچنین از پوشیدن کفش‌های عروسکی یا صندل، حتی در تابستان، خودداری کنید. ضمناً کیف دستی را فراموش نکنید و آن را از نظر جنس و رنگ متناسب با کفش خود انتخاب کنید.

برای یک آقا اصلاً خوب نیست که در جلسه مصاحبه خود کفش ورنی براق بپوشد، یا کفشش واکس نخورده باشد. همچنین پوشیدن کتونی یا کفش بدون جوراب برای حضور در چنین جلساتی اصلاً توصیه نمی‌شود. به یاد داشته باشید که کفش و کمربند شما باید از نظر جنس و رنگ در تناسب کامل با یکدیگر باشند.

  1. عطر سبک و شیک بزنید

عطر نیز یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در انتخاب آن برای حضور در یک مصاحبه کاری به‌اندازه کافی ظرافت به خرج داد. عطرهای سنگین، با بو‌های بسیار قوی یا عطرهایی که قدرت پخش آن‌ها خیلی زیاد است، اصلاً مناسب جلسه مصاحبه کاری نیستند. ممکن است مصاحبه کننده به عطر خاصی آلرژی داشته باشد یا در اثر استشمام برخی رایحه‌ها دچار سردرد شود؛ و درنهایت این موضوع روی نظر او برای استخدام شما سایه بیندازد. بنابراین ریسک نکنید. لزومی ندارد گران قیمت‌ترین ادوکلن خود را استفاده کنید. بهتر است از یک عطر سبک، با رایحه شیک و باقدرت پخش متوسط استفاده کنید.

  1. زیرپوش بپوشید

زیرپوش پوشینه بسیار مهمی است که پوشیدن آن به چند دلیل برای حضور در جلسات مهمی همچون یک مصاحبه کاری به‌شدت توصیه می‌شود.

دلیل اول این است که مصاحبه کاری جلسه بسیار مهمی است. به همین سبب ممکن است شما به علت استرسی که حضور در این جلسات دارد، بیشتر از حد معمول عرق کنید. زیرپوش به‌عنوان یک عایق، مانع از خیس شدن لباس یا مانتوی شما در اثر عرق ریختن می‌شود. البته هر زیرپوشی این خاصیت را ندارد.

دلیل دیگر توصیه ما به پوشیدن زیرپوش آن است که استفاده از زیرپوش در زیر لباس باعث می‌شود که پیراهن مردانه در تن آقایان بهتر به نظر برسد.

 و دلیل سوم این است که پوشیدن زیرپوش مانع خوبی برای دیده نشدن بدن آقایان است. مشکلی که در اثر پوشیدن برخی از پیراهن‌های نازک برای آقایان پیش می‌آید و حتی ممکن است روی نظر مصاحبه کننده تأثیر منفی بگذارد. همچنین زیرپوش باعث می‌شود موی بدن از لباس بیرون نزد و به همین واسطه ظاهر مردان منظم‌تر دیده شود.

بهترین زیرپوش کدام است؟

با توجه به اهمیت موضوع پوشیدن زیرپوش برای یک مصاحبه کاری، پیشنهاد ما به شما استفاده از زیرپوش ضد تعریق تاپیک است.

تاپیک یک برند کاملاً ایرانی است که در زمینه تولید زیرپوش و تی‌شرت های ضد عرق فعالیت می‌کند. محصولات تولیدی این برند مجهز به فناوری لایه محافظ هستند. یک ویژگی منحصر به فرد که مانع خیس شدن لباس شما به علت تعریق زیاد سر و صورت می‌شود.

در صورتی که در زیر لباس رسمی یا مانتوی خود، زیرپوش یا تی‌شرت ضد عرق تاپیک را به تن کنید، لایه محافظی که در زیر بغل این محصولات تعبیه شده است تمام عرقی که روی پوست شما می‌نشیند را به خود جذب کرده و هم زمان مانع نشت عرق به بیرون از زیرپوش می‌شود. همچنین این لایه محافظ به اندازه کافی امکان گردش هوا و ارتباط آن با پوست بدن را فراهم می‌کند. به این ترتیب هم لباس اصلی شما در اثر تعریق خیس نمی‌شود، و هم پوست بدن شما در معرض هوا قرار گرفته و خشک می‌ماند.

دوخت فوق العاده خوب و جنس مرغوب و تمام نخی پارچه را نیز به ویژگی‌های دیگر زیرپوش تاپیک اضافه کنید. به این ترتیب هیچ جای شکی باقی نمی‌ماند که برای حضور در یک جلسه کاری مهم یا هر جای دیگری، حتماً لازم است که در زیر لباس خود، زیرپوش ضد تعریق تاپیک را بپوشید. تا هم لباستان خوش فرم‌تر به نظر برسد، هم خیالتان راحت باشد که در صورت تعریق زیاد به دلیل استرس لباس رسمی‌ یا مانتویتان خیس نخواهد شد.

در آخر باز هم بر این نکته تأکید می‌کنیم که هراندازه به لباس اصلی خود برای حضور در یک مصاحبه کاری ارزش و اهمیت قائل می‌شوید، همان اندازه باید برای انتخاب بهترین پوشیدنی‌های جانبی ظرافت به خرج دهید تا یک انتخاب اشتباه روی نظر مصاحبه‌کننده اثر منفی نگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز