خبرگزاری کار ایران

بهترین کارت‌های صدا برای تولید پادکست

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۲۴۳

شکی نیست که پادکست‌ها بسیار محبوب شده‌اند. مهم نیست به چه موضوعی علاقه داشته باشید – فرهنگ عامه، اخبار روزانه، داستان‌های علمی، باغبانی یا موسیقی – در هر حالتی می‌توانید پادکست‌هایی را پیدا کنید که دقیقا مربوط به موضوع مورد علاقه‌ی شما باشند.

برخی پادکسترها با استفاده از گوشی های موبایل کارشان را ضبط می کنند، اما نتیجه ی نهایی چنین چیزی کیفیت مطلوبی نخواهد داشت. برخی دیگر از میکروفن های USB استفاده می کنند که نسبت به ضبط با گوشی موبایل بهتر است. اما اگر می خواهید صدایی کاملا حرفه ای داشته باشید، به یک کارت صدا باکیفیت نیاز دارید. در این مطلب چند مورد از بهترین کارت های صدا برای ضبط پادکست را به شما معرفی می کنیم.

اما قبل از آن، اگر این سوال در ذهن شما هم وجود دارد که کارت صدا چیست حتما به مقاله لینک شده در وبسایت تهران ملودی مراجعه بفرمایید.

Focusrite Scarlett 2i2

Focusrite Scarlett 2i2 یکی از معروف ترین گزینه های برای خرید کارت صدا است. این کارت صدا در بسیاری از استودیوهای خانگی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. اما آیا می دانستید این کارت صدا محصول بسیار باکیفیتی برای ضبط پادکست هم می باشد؟ ورودی های این کارت صدا از نوع XLR/TRS هستند و هم برای میکروفن ها و هم برای سازها فوق  العاده هستند؛ مبدل های آنالوگ/دیجیتال و دیجیتال/آنالوگ این کارت صدا دارای رزولوشن بالای 24bit/192 kHz هستند و صدای بسیار شفافی را تولید می کنند. همچنین تاخیر (latency) پایین Scarlett 2i2 آن را برای ضبط ایده آل ساخته است. Focusrite Scarlett 2i2 برق مورد نیازش را از طریق اتصال USB دریافت می کند و شما نیازی به آداپتور جداگانه نخواهید داشت.

بهترین کارت‌های صدا برای تولید پادکست

 

PreSonus AudioBox USB 96

اگر به دنبال گزینه ای فوق العاده و ارزان قیمت هستید، PreSonus AudioBox USB 96 انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این کارت صدای USB از یک جفت پری امپ خوش صدا بهره می برد و رزولوشن بالای 24-bit/96kHz را در اختیار شما قرار می دهد.  این کارت صدا فانتوم پاور 48V برای میکروفن های کاندنسر، چراغ نشانگر کلیپ شدن صدا و یک کنترل ولوم جداگانه برای هدفون در اختیار شما قرار می دهد. نکته ی مهم دیگر راجع به این کارت صدا این است که همراه این محصول نرم افزار آهنگسازی PreSonus Studio One Artist و بیش از شش گیگابایت محتوا به شما تعلق می گیرد.

 بهترین کارت‌های صدا برای تولید پادکست

Universal Audio Apollo Twin X DUO

آیا می خواهید پادکست هایتان طوری صدا دهند که انگار در یک استودیوی مجلل ضبط شده اند؟ از کارت صدای Universal Audio Apollo Twin X DUO استفاده کنید. این کارت صدای رده بالای Thunderbolt 3 دارای یک جفت پری امپ Unison از یونیورسال آدیو می باشد که شما را قادر می سازد ضبط هایتان را به وسیله ی پلاگین های دیجیتالی که از روی سخت افزارهای افسانه ای ساخته شده اند انجام دهید. علاوه بر این، مبدل های سطح بالای دیجیتال/آنالوگ و آنالوگ/دیجیتال برای ایجاد کیفیت صدای بی نقص و تاخیر کمتر از 2 میلی ثانیه، ویژگی هایی هستند که دیگر کارت های صدای USB نمی توانند به شما ارائه دهند. در نهایت نرم افزار LUNA هم در کنار این کارت صدا به شما عرضه خواهد شد که پلتفرم ضبط بی نظیری را با یکپارچگی عمیق با پلاگین های مجهز به DSP مانند مجموعه ی Realtime Analog Classics برای شما فراهم می کند.

 

بهترین کارت‌های صدا برای تولید پادکست

Zoom H6

اگر پادکست شما شامل ضبط های میدانی هم می شود، به یک رکوردر مستقل مانند Zoom H6 Handy Recorder نیاز خواهید داشت. این رکوردر به شما اجازه می دهد به راحتی صداها را در محیط های مختلف ضبط کنید و سپس صدای ضبط شده را به استودیو ببرید و پردازش ها و ویرایش های لازم را روی آن انجام دهید. H6 یک محصول هیبریدی واقعی است. H6 نه تنها یک رکوردر مستقل و پرتابل است، بلکه همچنین یک کارت صدای مجهز USB با شش ورودی و دو خروجی است.

چهار ورودی کومبوی XLR/TRS برای طیف وسیعی از میکروفن ها و سورسها مناسب خواهد بود و از آنجایی که این محصول با استفاده از باتری هم قابل استفاده است، شما می توانید آن را هرجایی که بخواهید ببرید. این رکوردر انتخاب ایده آلی برای ضبط مصاحبه می باشد. به لطف میکروفن های داخلی باکیفیت که در H6 استفاده شده، شما می توانی در هر جایی به ضبط کردن بپردازید – در اتوبوس، اتاق سبز، بک استیج – هر کجا که تصورش را کنید. اگر پادکست شما به واسطه ی انجام مصاحبه هایی که ضبط آن ها دشوار است شناخته می شود، همراه داشتن H6 به شما اطمینان می دهد که هیچ فرصتی را از دست نخواهید داد.

 بهترین کارت‌های صدا برای تولید پادکست

RODECaster Pro

آیا به دنبال کارت صدای سطح بالایی هستید که برای ضبط پادکست طراحی شده باشد؟ در این حالت باید RODECaster Pro را در بالای لیست تان قرار دهید. این استودیوی یکپارچه ی ساخت پادکست به لطف پری امپ های فوق العاده خوش صدایی که دارد، تا چهار مجری را ساپورت می کند. به علاوه، RODECaster Pro به راحتی به گوشی شما و دیگر دستگاه هایی که از اتصال USB و بلوتوث پشتیبانی می کنند متصل خواهد شد.

همچنین تعداد هشت پد قابل برنامه ریزی برای پلی بک بی درنگ افکت های صوتی و دیگر صداهای مدنظرتان نیز در دسترس شما قرار دارد. شما می توانید پادکست ها را مستقیما روی یک کارت حافظه ی microSD یا کامپیوتر ضبط کنید و در عین حال با استفاده از نمایشگر لمسی به کنترل های مورد نیازتان دسترسی داشته باشید. به بیان ساده RODECaster Pro کارت صدایی ایده آل برای پادکسترهاست.

اگر به دنبال مجموعه ای کامل از تجهیزات مورد نیاز برای ساخت پادکست هایی با کیفیت حرفه ای داشته باشید، پکیج RODECaster Pro Podcasting Bundle نیاز شما را برآورده می کند. در این پکیج علاوه بر استودیوی ساخت پادکست RODECaster Pro، یک میکروفن Shure SM7B – میکروفن دیالوگ ایده آلی که در بسیاری از استودیوهای رادیویی سراسر دنیا استفاده می شود – و هدفون استودیویی پشت بسته ی Shure SRH440 هم در اختیار شما قرار می گیرد.

در این پکیج همچنین یک پایه نت فوق العاده بادوام، یک کارت حافظه ی 128 گیگابایتی microSDXC و یک کابل میکروفن بادوام سه متری قرار گرفته است.

 بهترین کارت‌های صدا برای تولید پادکست

RME Podcast Bundle

یکی دیگر از پکیج محبوب برای تولید پادکست، RME Podcast Bundle است. این پکیج تمام ابزارهای مورد نیاز برای ساخت پادکست را در اختیار شما قرار می دهد. در این پکیج کارت صدای Babyface Pro قرار دارد. این کارت صدای USB دارای 12 ورودی و 12 خروجی می باشد و به واسطه ی تبدیل آنالوگ/دیجیتال و دیجیتال/آنالوگ خارق العاده اش شهرت دارد. نرم افزار TotalMix FX هم افکت های DSP مانند اکولایزر، ریورب و دیلی را در اختیار شما قرار می دهد.

کارت صدای Babyface Pro کاملا در کلاس حرفه ای قرار می گیرد و امکاناتی مانند دو خروجی هدفون شفاف، مترهای دقیق و یک ستاپ mix-minus به عنوان یک سورس صدای مستقل را در اختیار شما قرار می دهد. این پکیج همچنین شامل میکروفن داینامیک Audio-Technica BP40 می باشد که قابلیت فوق العاده ای در دفع صداهای ناهنجاری محیط دارد. از دیگر محصولات موجود در این پکیج می توان به یک استند میکروفن بسیار بادوام، یک کابل میکروفن بادوام سه متری و یک دوره ی آموزشی ار Podcast Engineering School اشاره کرد.

 

بهترین کارت‌های صدا برای تولید پادکست

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز