خبرگزاری کار ایران

آنچه در خصوص دریافت ویزا استارتاپ بررسی خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۰۰۶

یکی از بهترین شیوه های دریافت ویزای کانادا اقدام از طریق دریافت ویزا استارتاپ می باشد.

دریافت ویزا استارت آپ کانادا بنا به ده ها دلیل مختلف و مزیت های فوق العاده، همواره مورد توجه متقاضیان مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای این کشور بوده است؛ مهم ترین شرط لازم برای دریافت ویزا استارت آپ کانادا، داشتن ایده خلاقانه تجاری می باشد. چرا که به واسطه یک ایده خلاقانه و برنامه دقیق استارت آپی امکان ورود به کانادا با کمترین هزینه ممکن برای شما فراهم می شود.

از مهم ترین ویژگی ها و مزیت های دریافت ویزا استارت آپ کانادا، هزینه های بسیار پایین مرتبط با اخذ این نوع ویزا در کنار امکان دریافت اقامت دائم کانادا است ، که مطمئنا مانند دیگر روش های مهاجرت به کانادا، این شیوه نیز ابهامات و سوالات مختلفی را برای متقاضیان ایجاد کرده است.

در ادامه، مطابق با آخرین قوانین مهاجرتی کانادا در خصوص دریافت ویزای استارت آپ را باهم مرور خواهیم کرد. از جمله مهم ترین این مراحل، می توان به شرط اولیه لازم، نحوه دریافت تاییدیه بیزینس پلن و حمایت سرمایه گذار، هزینه ها و مدت زمان دریافت ویزای استارت و… می باشد.

شرط اولیه برای دریافت ویزا استارت آپ کانادا چیست؟

زمانی که برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا اقدام می کنید، درحقیقت باید این توانایی را به عنوان یک کارآفرین در جهت ایجاد کسب و کاری معتبر و البته دارای پتانسیل های های لازم را داشته باشید. در حقیقت، لازمه اصلی ویزا استارتاپ کانادا، داشتن ایده و برنامه خلاقانه تجرای برای راه اندازی یک کسب و کار نوین در کشور کانادا می باشد که به عنوان یک کسب و کار مورد تائید شناخته شود.

به همین خاطر، ایده تجاری شما، علاوه بر خلاقانه بودن، لازم است توانایی ایجاد موقعیت های شغلی مختلف را برای شهروندان کانادایی را داشته باشد. علاوه بر اینکه، طرح استارتاپ و بیزینس پلن شما برای دریافت تاییدیه سرمایه گذاری و اخذ ویزا، باید پتانسیل رشد در سطوح مختلف بین المللی و توانایی رقابت در مقیاس های جهانی را داشته باشد.

البته، تمامی این پتانسیل ها در خصوص طرح و ایده تجاری شما، همزمان از سوی اداره مهاجرت بررسی و سازمان های سرمایه گذاری مورد تایید دولت کانادا می باشد. و یکی از لازمه و شروط اصلی دریافت ویای مهاجرت استارتاپ علاوه بر ویژگی های فردی شما نظیر گواهی سلامت پزشکی و عدم سوء پیشینه، دیافت تایید از سوی یکی از موسسه های معتبر سرمایه گذاری مورد اعتماد کانادا می باشد. در ادامه تمامی شروط لازم و پروسه دریافت ویزای استارتاپ کانادا را بررسی خواهیم کرد.

آنچه در خصوص دریافت ویزا استارتاپ بررسی خواهیم کرد

دریافت تاییدیه از سوی سازمان های سرمایه گذاری معتبر کانادا

علاوه بر داشتن ایده و بیزینس پلن مناسب و قابل تایید برای ارائه، جهت دریافت ویزا استارتاپ کانادا، لازم است حتما از حمایت یک یا چند سازمان سرمایه گذاری مشخص شده از سوی دولت کانادا برخوردار باشید. سه سازمان معرفی شده از سوی دولت کانادا، گروه های تجاری هستند که برای سرمایه گذاری در حوزه استارتاپ تعیین شده اند.

لیست این سه دسته سازمان نظارتی برای دریافت ویزا استارتاپ کانادا به شرح زیر است:

  • Venture capital funds
  • Angel investor groups
  • Business incubators

دریافت حمایت و تاییدیه برای ویزای استارت آپ کانادا از سازمان ها چگونه است؟

هر یک از سه سازمان مورد تایید دولت کانادا، فرایند و گزینه های بررسی خاص خود را برای ارزیابی طرح تجاری و ایده شما دارند. به عنوان مثال: ممکن است پس از برقرار ارتباط با یکی از سازمان های سرمایه گذاری، از شما خواسته شود تا طرح و ایده خود را به صورت حضوری ارائه دهید، یا در قالب یک فایل تجاری یا همان بیزینس پلن ارسال کنید.

دریافت نامه پشتیبان  (letter of support) برای اخذ ویزا استارت آپ کانادا

دریافت نامه پشتیبان یا نامه حمایتی (letter of support)، یکی دیگر از شروط اصلی اخذ ویزای استارت آپ کانادا می باشد؛ این نامه حمایتی در حقیقت به منزله تایید بیزینس پلن شما از سوی این نهاد های نظارتی برای دریافت سرمایه و پشتیبانی مالی می باشد.

پس از برقراری ارتباط با هر یک از 3 سازمان اشاره شده، لازم است آن سازمان را در خصوص ارزشمند بودن ایده خود برای سرمایه گذاری متقاعد کنید. پس از به توافق رسیدن با سازمان معتبر، نامه حمایتی را برای شما ارسال خواهند کرد. وجود این مدرک در کنار دیگر مدارک ارسالی برای اخذ ویزای استارتاپ ضرورت دارد. درصورت نداشتن نامه حمایتی، درخواست شما رد خواهد شد.

آنچه در خصوص دریافت ویزا استارتاپ بررسی خواهیم کرد

حداقل سرمایه لازم برای دریافت ویزا استارت آپ کانادا

در خصوص دریافت ویزا استارتاپ کانادا، نیاز به سرمایه گذاری از سوی شما نمی باشد. به همین خاطر اخذ ویزا استارتاپ کانادا، جزو کم هزینه ترین شیوه های اخذ ویزای و اقامت دائم کانادا محسوب می شود. (هزینه های مرتبط به مراحل عمومی اخذ ویزا کانادا، مانند دریافت تاییدیه پزشکی، انگشت نگاری و… همچنان شامل این شیوه اخذ اقامت نیز می شود.)

البته، باتوجه به عدم حمایت و پشتیبانی مالی دولت کانادا از مهاجران جدید با ویزا استارتاپ، پس از ورود به کانادا، باید توانایی مالی برای پرداخت هزینه های زندگی خود و همراهانتان (بستگانتان) را داشته باشید.

مبلغ لازم برای تامین هزینه های زندگی در زمان دریافت ویزای استارتاپ کانادا، بستگی به تعداد اعضای خانواده یا همراهان شما دارد.

مهارت زبانی لازم برای ویزای استارت آپ

برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا، داشتن تسلط کافی و قابل قبول، در یکی از دو زبان رسمی کشور کانادا (زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی)، ضروری می باشد. مطابق با اعلام های رسمی از سوی سایت مهاجرت کانادا، جزئیات دقیق در خصوص مهارت زبان برای اخذ ویزا استارتاپ کانادا:

مدارک معتبر در خصوص زبان های انگلیسی و فرانسوی

مدراک معتبر برای زبان انگلیسی

مدارک معتبر برای زبان فرانسوی

IELTS

TEF

CELPIP

TCF

برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا، داشتن حداقل یکی از مدارک بالا ضرورت دارد.

سوابق قضایی و گواهی سوء پیشینه برای ویزا استارت آپ

سوابق قضایی و گواهی سوء پیشینه برای ویزا استارتاپ

زمان اقدام برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا، لازم است فرد متقاضی و هر کدام از اعضای خانواده (همراهان) که بیشتر از 18 سال سن دارند، در زمان ارائه درخواست ویزا مدارک سوء پیشینه خود را همراه با دیگر مدارک لازم ارائه دهند.

نکته مهم درخصوص مدارک قضایی در زمان دریافت ویزا کانادا:

باید دقت شود، مدارک سوء پیشینه باید شامل تمام کشوهایی باشد که در شش ماه گذشته در آنجا زندگی کرده اید.

مدارک پزشکی لازم برای تایید ویزا استارت آپ کانادا

پیش از دریافت ویزا کانادا و مهاجرت به این کشور، لازم است حتما مراحل دقیق چکاپ پزشکی را گذرانده باشید. مراحل دریافت چکاپ پزشکی طی نامه ای رسمی، پس از ارسال درخواست دریافت ویزا به دفتر ویزا کانادا، برای شما ارسال خواهد شد.

در خصوص دریافت چکاپ پزشکی، توجه به نکات زیر اهمیت دارد:

  • حتی درصورتی که خانواده شما، قصد همراهی شما را ندارند، لازم است حتما آن ها نیز مراحل چکاپ پزشکی را بگذرانند.
  • دو حالت کلی در خصوص عدم دریافت تاییده چکاپ پزشکی و رد شد درخواست دریافت ویزا استارتاپ وجود دارد:
  • وضعیت کلی متقاضا، برای سلامت عمومی یا امنیت اجتماعی و روانی شهروندان کانادا، تهدید و خطر محسوب شود.
  • نتیجه چکاپ پزشکی تایید کند که فرد متقاضا نیاز به دریافت خدمات بهداشتی و درمانی زیادی در کانادا داشته باشد.

ویزا استارتاپ، ثبت مدارک، انگشت نگاری و عکس بیومتریک

انجام مراحل انگشت نگاری و عکس بیومتریک، برای هر یک از درخواست های شما جهت اخذ ویزا و اقامت دائم کانادا الزامی است. (البته، این شرایط برای زمانی است که شما به عنوان متقاضی اقامت کشور کانادا، بین 14 تا 79 سال، سن داشته باشید.)

آنچه در خصوص دریافت ویزا استارتاپ بررسی خواهیم کرد

ویزا استارت آپ کانادا و برخی از ویژگی های مثبت

مطمئنا یکی از بهترین شیوه های دریافت ویزای کانادا اقدام از طریق دریافت ویزا استارتاپ می باشد. از جمله مهم ترین مزیت های این شیوه، می توان به این موارد اشاره کرد:

مهم ترین نکته مثبت ویزا استارتاپ کانادا، پایین بودن هزینه دریافت آن می باشد.

امکان دریافت اقامت برای تمامی اعضا خانواده به صورت همزمان با شما، وجود خواهد داشت.

باتوجه به بحث های اقتصادی و کارآفرینی، امکان اخذ اقامت دائم بسیار آسان است.

این نوع ویزا و یا حتی دریافت اقامت دائم کانادا، ارتباطی با موفقیت و یا عدم موفقیت استارتاپ شما نخواهد داشت.

ویزا استارت آپ کانادا و برخی از معایب آن

همانطور که اشاره شد، دریافت ویزا استارتاپ کانادا یکی از بهترین گزینه ها برای اخذ اقامت دائم کانادا می باشد؛ اما مطمئنا برای هر روشی اخذ ویزا کانادا، نقاط ضعفی نیز وجود دارد. از جمله نقاط ضعف این شیوه:

طرح ارائه شده به سازمان های مورد تایید دولت کانادا برای دریافت ویزا استارتاپ، باید از کیفیت و خلاقت بالایی برخوردار باشد، چراکه ساز و کار پذیرش طرح استارتاپ، سختگیرانه است.

پس از دریافت ویزا، شما ملزم به استخدام نیروی کار کانادایی می باشید.

پس از راه اندازی کسب و کار، اجازه افزایش سرمایه بدون کسب مجوز از سازمان ها مورد تایید را نخواهید داشت.

دولت کانادا در طول هر سال، تنها تعداد محدودی از برنامه های استارتاپ و بیزینس پلن ها را قبول می کند که در صورت پر شدن این ظرفیت، امکان رد شدن تقاضا و درخواست شما برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا وجود خواهد داشت.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

منبع: موسسه وکالتی زرین کانادا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز