خبرگزاری کار ایران

تاثیر طراحی و اصلاح سقف در بازسازی

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۹۰۱

بازسازی ساختمان فرآیندی ضروری است که در اجرای آن نسبت به تعمیرات یک بنا اقدام می شود. انجام این مهم امری حیاتی است چرا که می تواند عمر بنا را افزایش داده و از تخریب آن جلوگیری به عمل آورد. شاید آن چه که در ابتدای انجام این کار ذهن افراد را به خود مشغول کند، هزینه ای است که برای انجام این کار صرف شود. برآورد هزینه قبل از انجام بازسازی نکته بسیار مهمی است که باید انجام شود. این هزینه ها می تواند با توجه به میزان بازسازی متفاوت باشد. علاوه بر این انتخاب مصالحی که قصد استفاده از آن در بازسازی را دارید نیز می تواند بر میزان هزینه ها تاثیرگذار باشد.

در اجرای این فرآیند می توان با توجه به نیاز ساختمان، فعالیت های مختلفی را اجرا کرد. بازسازی سقف تنها نمونه ای از فعالیت هایی است که می توان در بازسازی ساختمان نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کرد. انجام این کار می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که از جمله می توان به بالا بردن ایمنی ساختمان در برابر عواملی هم چون زلزله اشاره کرد. سقف های سبک نمونه ای از انواع سقف هایی هستند که کاربرد آن ها امروزه به میزان زیادی به چشم می خورد. این عنصر سازه ای، با وزن سبک خود، بار کم تری به سازه وارد می کنند. از جمله این سقف ها می توان به سقف وافل اشاره کرد. این سقف ها ظاهری مشبک داشته و برای پوشاندن دهانه های وسیع از آن ها استفاده می شود.

آن چه که امروزه بسیار شاهد آن هستیم، استفاده از سقف کاذب در بازسازی ساختمان می باشد. به کارگیری این گونه سقف ها می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. از جمله این که دسترسی به تاسیسات را آسان تر کرده و هم چنین بر زیبایی خانه می افزاید. این نوع سقف می تواند نقش موثری در جذب صدا و جلوگیری از انتقال حرارت داشته و مانند یک عایق عمل کند. سقف کاذب انواع مختلفی دارد و انتخاب نمونه مناسب آن باید با توجه به فضایی که قصد بازسازی آن را دارید، صورت پذیرد.

برای زیبایی هرچه بیش تر این قسمت از ساختمان نیز بهترین گزینه برای انتخاب استفاده از کناف سقف می باشد. جنس این المان گالوانیزه بوده و با روکشی از جنس گچ و سیمان پوشیده شده است. بد نیست بدانید این عنصر سازه ای در دسته انواع سقف کاذب قرار می گیرد. از مزایای استفاده از آن ها می توان به وزن سبک، زمان کوتاه نصب و اجرا و قابلیت تعمیر آن ها اشاره کرد. طراحی کناف سقف به گونه ای است که می توان با نصب لامپ های تزئینی بر روی آن به صورت روکار و توکار به زیبایی هرچه تمام تر نورپردازی ساختمان نیز کمک کرد. ضد آب بودن برخی انواع این سقف امکان استفاده از آن را در محیط های مرطوب نیز فراهم کرده است.

همان گونه که گفته شد، تعمیرات سقف تنها گوشه ای از عملیات بازسازی است که می توان در ساختمان اجرایی کرد. آن چه که در اجرای این فرآیند حائز اهمیت می باشد، بررسی دقیق و صحیح قسمت های مختلف و الویت بندی تعمیر و بازسازی آن ها با توجه به بودجه مورد نظر می باشد. در این راستا نظرات کارشناسی نیز می تواند تا اندازه زیادی به شما کمک کند.

برای مشاوره و اجرای بازسازی ساختمان با کارشناسان مجموعه ساختمانچی با شماره 22685099-021 تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز