خبرگزاری کار ایران

چگونه یک باغچه یا فضای سبز را آبیاری کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۹۶۶

ممکن است تا به حال نام شیر برقی هانتر را شنیده باشید اما شیر برقی چیست و چه کاربردی دارد؟ برای آبیاری یک روف گاردن یا فضای سبز به چه وسایلی احتیاج داریم؟ در ادامه قصد داریم که چند وسایل مخصوص آبیاری روف گاردن و فضای سبز را به شما معرفی کنیم. شیرهای برقی به عنوان دستگاه های مخصوص آب گفته می شود که عملکرد قطع و وصل کردن را انجام می دهد.

شیر برقی هانتر به عنوان یکی از وسایل و تجهیزات پرکاربرد در اتوماسیون صنعتی شناخته می شود که کاربرد آن در جهت عبور مایعات و هوا است. طریقه ی باز و بسته شدن این شیر به برخلاف نمونه های مشابه به آسانی صورت می گیرد که به گونه ای می شود عملکرد آن را شبیه کنتاکتور دانست تا یک شیر معمولی، توجه داشته باشید که شیر های برقی برای عملکرد مناسب به جریان برق نیاز دارند.

 

مشخصات شیر برقی هانتر چیست

شیر برقی هانتر به عنوان یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین محصولات شرکت هانتر شناخته می شود که برای کنترل و قطع و وصل شدن سیالات به کار می رود خصوصا استفاده در فضا های کوچک مانند روف گاردن و باغچه های اختصاصی به کار می رود. این شیر به شکل الکترو مکانیکی با بدنه ی فلزی و پوبین با خاصیت الکترومغناطیسی بالا عرضه شده است.

از قابلیت های این شیر به قابلیت زمان بندی منحصر به فرد در انواع جریانات به شکل هوشمند اشاره کرد. این محصول که در صنایع کاربرد زیادی دارد با اندازه و ابعاد مختلف همچنین با ولتاژهای کاری متفاوت عرضه می شود.

می توانید از شیر برقی هانتر در پروژه های مانند:

  • آبیاری گلخانه ها ، روف گاردن و باغچه ها
  • خطوط انتقال آب
  • استفاده از آن در پروژه های آبیاری فضای سبز
  • سیستم های آبیاری قطره ای هوشمند
  • آبیاری زمین های چمن و زمین های فوتبال و دیگر سیالات استفاده می شود.

ویژگی های شیر برقی هانتر

این شیر برقی تا حد زیادی در برابر اشعه ی آفتاب مقاوم بوده و در استفاده طولانی در مقابل نور آفتاب دچار شکستگی و از کار افتادگی آن نمی شود.

از دیگر قابلیت های آن می توانیم به  ساخته شده از پلیمر مستحکم و مقاوم و قابلیت تحمل فشار و توان تا ۱۰/۵ بار اشاره کرد.

  • همچنین قابلیت باز شدن به شکل دستی
  • تحمل دما در دمای ۶۶ درجه سانتی گراد
  • دارای پوشش کامل سوپاپ است
  • مجهز به سیم پیچی ضامن می باشد
  • دارای پیچ و مهره های کاپوت مقاوم که برای نگهداری دریچه بسیار مناسب است.
  • طراحی درزگیر دیافراگم به شکل دو سویه که متناسب با این نوع شیر، از ایجاد نشتی جلوگیری خواهد کرد

آبپاش هانتر چیست

آبپاش هانتر به عنوان یک وسیله ی کاربردی و پرطرفدار در زمینه ی آبیاری باغ ها، فضاهای سبز، بوستان ها و چمنزارها همچنین باغچه های شخصی شناخته می شود. این آبپاش با کیفیت بسیار بالا و قابلیت مخفی شدن همچنین قیمت مناسبی که دارد برای آبیاری پروژه های صنعتی، کشاورزی، فضای سبز شهری و خانگی مناسب است. طراحی سیستم آبپاش هانتر به شکل بسیار دقیق انجام شده که دارای بدنه ای ظریف و باریک است که در کنار اجزای دیگر شامل بدنه و فیلتر و نازل و رایزر کامل می شود.

چگونه یک باغچه یا فضای سبز را آبیاری کنیم

رایزر قسمتی از آبپاش هانتر است که در زمان فشار آب به وسیله ی شیلنگ به آبپاش باعث بالا آمدن آبپاش هانتر می شود و در صورتی که در زیر زمین مخفی باشد بالا می آید.

ویژگی های آبپاش هانتر

آبپاش های هانتر در دو نوع روتاری و چرخشی عرضه می شوند این دو نوع شیر با 12 نازل متنوع مخصوص پرتاب آب تولید می شوند این نازل ها برای پرتاب آب تا شعاع های متفاوت طراحی شده است. شرکت هانتر به عنوان تولید کننده ی آبپاش قابلیت های زیادی برای این محصول ایجاد کرده است یکی از خصوصیات منحصر به فرد آبپاش هانتر وجود سر روتوری آن است که در کنار طراحی دقیق و متناسب آن تبدیل به پروفروش ترین انواع آبپاش در دنیا شده است.

از دیگر ویژگی های آبپاش هانتر می توانیم به پوشش لاستیکی بیرونی آن اشاره کرد که هنگام بیرون آمدن از خاک به راحتی کنار زده شده و از ریزش آب جلوگیری می کند به همین دلیل می توانید با خیال راحت از آن در روف گاردن استفاده کنید. این نوع آبپاش ها مجهز به 12 نازل استاندارد و 7 نازل با زاویه کم هستند که متناسب هر نوع آبیاری فضای سبز به شمار می روند نحوه ی تعویض این قطعات بسیار راحت تنها با استفاده از یک آچار مخصوص تنظیم صورت می گیرد. شعاع پاشیدن آب در این آبپاش ها از 40 تا 360 درجه است. آبپاش هانتر با طول عمر بالا و دوام، ماندگاری بالا دارای کارکردی دقیق و تضمین شده است. این نوع آبپاش دارای یک صفحه ی فیلتر است که به راحتی و بدون استفاده از دفترچه امکان نصب را ایجاد می کند. مسلما باید این آبپاش ها را هم تراز با زمین نصب کنید تا از شکستگی و آسیب دیدگی جلوگیری شود.

آبپاش هانتر از دو قسمت متحرک و ثابت تقسیم می شود. بخش ثابت یا پایینی دستگاه  و قسمت متحرک آن در بالا قرار دارد که در این بخش مجهز به یک فنر است این فنر باعث می شود که آبپاش پس از انجام عملیات آبیاری و قطع آب جمع شده و به سطح خاک برگردد.

تایمر آبیاری اوربیت چیست

تایمر آبیاری اوربیت به عنوان یک وسیله ی مفید در مصرف آب و آبیاری باغچه و باغ ها به کار می رود. با تنظیم تایمر آبیاری اوربیت می توانید آغاز و پایان آبیاری گیاهان خود را از قبل تعیین و تنظیم کرده تا به شکل خودکار و اتوماتیک انجام بگیرد.

چگونه یک باغچه یا فضای سبز را آبیاری کنیم

معرفی تایمر آبیاری اوربیت

یکی از بهترین نمونه های تایمرهای آبیاری در دنیا تایمر آبیاری اوربیت است. این تایمر به شکل دیجیتال عرضه شده و در دو مدل تک خروجی و دو خروجی تولید شده است. تایمر آبیاری اوربیت محصول یک شرکت امریکایی است، قیمت این نوع تایمر آبیاری نسبت به محصولات مشابه بازار در دسته متوسط رو به بالا قرار می گیرد.

از دیگر ویژگی های تایمر آبیاری اوربیت می توانیم با قابلیت کارکرد آن به صورت دستی و اتوماتیک اشاره کنیم. به این شکل که کاربرقادر خواهد بود علاوه بر برنامه ریزی اتوماتیک دستگاه را در حالت دستی نیز به اندازه ی دلخواه روشن و خاموش کند.

استفاده از تایمر آبیاری اوربیت علاوه بر صرفه جویی در میزان آب به شما این اجازه را می دهد که یک برنامه منظم آبیاری برای گیاهان خود تنظیم کنید. این وسیله به عنوان یک محصول مناسب برای باغچه های اختصاصی و روف گاردن ها به شمار می رود که با تنظیم آن می توانید یک فضای همیشه سبز داشته باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز