خبرگزاری کار ایران

13 نکته طلایی که باید قبل از خرید کولر گازی بدانید

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۵۴۶

در این مقاله قصد دارم به صورت جامع و البته چکیده به شما بگویم که چگونه یک کولر گازی با کیفیت و متناسب با نیازتان را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

در سال‌های اخیر با استقبال مردم از خرید کولر گازی جهت سهولت استفاده و کارایی بالا در خنک کنندگی به محصولی پر فروش در بازار تبدیل شده است.

کولر گازی به دلیل تولید در کشور های مختلف و همچنین برندهای مختلف بیشتر خریداران این محصول را سر در گم میکند.

اکثر مردم نمی‌دانند دقیقا باید چه برندی را انتخاب کنند و یا چه توانی از کولر گازی مناسب فضای خانه و یا محل کارشان می‌باشد.

انتخاب برند اولین قدم برای خرید خوب 

اگر قصد خرید کولر گازی دارید، در اولین قدم باید برند کولر گازی را انتخاب کنید، انتخاب برند باید در ابتدا متناسب با بودجه شما باشد و در مرحله بعد متناسب با سلیقه و نیاز های شما.

از میان تمامی برند های معروف و متفرقه برند های، ال جی، اجنرال، سامسونگ، گری، بوش، از معروف ترین و کارآمد ترین برند های کولر گازی در دنیا میباشند که شما با خیال راحت میتوانید از آنها استفاده نمایید.

برای مثال اگر هزینه برای شما ملاک نیست، بلکه زیبایی و امکانات برای شما در اولویت است، خرید کولر گازی سامسونگ میتواند یک گزینه مناسب برای شما باشد، برند های رده بالا همچون ال جی و اجنرال نیز گزینه های بسیار خوبی برای افرادی میباشد که کیفیت و زیبایی برایشان از همه چیز مهم تر است.

توان کولر گازی خیلی مهم است !

شاید بتوان گفت که اصلی ترین سوالی که ذهن خریدارانرا درگیر میکند این است که کولر گازی چند هزار بخریم ؟! و آیا اصلا اهمیتی دارد که کولر گازی ما چه توانی داشته باشد ؟!

باید بدانید که این دومین فاکتوری است که شما در هنگام خرید کولر کولر گازی باید به آن توجه نمایید، زیرا در صورت انتخاب اشتباه طول عمر کولر گازی شما کمتر خواهد شد و قطعا این خبر خوبی برای شما نیست.

برای مثال اگر فضای مورد نظر شما حدود 30 متر است میتوانید از کولر گازی با توان 12000 استفاده کنید، قطعا اگر متراژ محل زندگی و یا محل کار شما بیشتر است باید توانی متناسب با آن انتخاب کنید.

توان های کولر گازی عمدتا شامل 12 هزار ، 18 هزار ، 24 هزار ، 30 هزار ، 36 هزار و 48 هزار میباشد که برای انتخاب صحیح پیشنهاد میکنم حتما قبل از خرید از کارشناس فروش مشورت بگیرید.

گاز  R410 یا R22 مسئله این است 

گاز کمپرسورها با هم تفاوت دارند،در عمده کولر گازی ها از ۲ نوع گاز R22 و R410 استفاده میشود.

گاز R410 از دو نظر نسبت به R22 بهتر است، اول این که به دلیل این که سرعت تبدیل شدن از حالت مایع به گاز در R410 سریع تر است، به همین دلیل کولر گازی که از این نوع گاز استفاده میکند زمان کمتری را برای خنک کردن محیط لازم دارد.

دوم این که گاز R410 با محیط زیست سازگار است و به عنوان گاز دوست دار طبیعت شناخته شده است، درحالی که گاز R22 برای محیط زیست و لایه اوزون کاملا مضر است، پس اگر به محیط زیست علاقه مند هستید از خرید کولر گازی با گاز R22 دوری کنید .

قدرت پرتاب باد کولر گازی 

پرتاب باد در کولر گازی در سایزهای همسان در برند های مختلف متفاوت میباشد،برای مثال قدرت پرتاب باد کولر گازی اجنرال 12000 با قدرت پرتاب باد کولر گازی جنرال لبخندی متفاوت است .

بدیهی است که برند های معروف و گران تر قدرت پرتاب بالاتری نسبت به برند های متفرقه و ارزان قیمت دارند ولی دانستن این که کولری که تهیه میکنید چه قدرت پرتاب بادی دارد، خالی از لطف نیست.

کمپرسور پیستونی یا روتاری یا اسکرول 

در انتخاب کمپرسور خود توجه کامل را داشته باشید.

در کل ۳ نوع کمپرسور وجود دارد که عبارتند از کمپرسور پیستونی و روتاری و اسکرول.

کمپرسور پیستونی مناسب مناطقی با آب و هوای خیلی گرم و مرطوب میباشد، پس اگر شهر زندگی شما خیلی گرم و مرطوب است پیشنهاد من به شما استفاده از کولر گازی با کمپرسور پیستونی میباشد.

کمپرسور روتاری و اسکرول مناسب برای مناطقی با آب و هوای معتدل میباشد، البته این نکته را هم در نظر بگیرید که کمپرسور اسکرول نسبت به کمپرسور روتاری دارای قیمت بالاتری میباشد.

کولر گازی باید حتما اینورتر باشد

نسل جدید کولر گازها دارای قابلیت اینورتر میباشند، قابلیت اینورتر موجب میشود کولر گازی شما در مصرف انرژی برق خود تا حدود ۷۳٪ کاهش داشته باشد.

پس یکی از فاکتور هایی که هیچ جوره ای آن کوتاه نیایید اینورتر بودن کولر گازی باشد، این آپشن علاوه کاهش مصرف برق، طول عمر کولر گازی شما را نیز افزایش میدهد.

برچسب مصرف انرژی را جدی بگیرید

مصرف انرژی بالای کولر گازی های قدیمی موجب شده است خریداران مسئله ی مصرف انرژی برایشان خیلی مهم باشد و شما برای این مورد حتما به برچسب مصرف انرژی کولر گازی خود توجه کنید که کولر گازی کم مصرف باشد.

میزان تولید صدا کولر گازی مهم است 

کولر گازی های نسل جدید به واسطه ی پیشرفت خوب توانسته اند کولر گازی را با دارا بودن کمترین صدا تولید کنند، حتما قبل از خرید کولر گازی به کم صدا بودن کولر گازی خود توجه کنید،چون برخی از مدل های کولر گازی با صدای ناخوشایند میتوانند موجب اذیت کاربران خود شوند.

برای مثال کولر گازی های شرکت سامسونگ تقریبا بی صدا هستند، و این امر باعث شده تا افرادی که میزان تولید صدای کولر گازی برای آن ها مهم باشد به این برند علاقه مند شوند.

گارانتی یکی از مهم ترین فاکتور های خرید است

در هنگام خرید کولر گازی حتما از شرکت های خرید نمایید که به شما گارانتی معتبر ارایه میدهند.

برای مثال فروشگاه اینترنتی نوین مارکت برای تمامی محصولات خود 5 سال گارانتی معتبر ارائه میکند، این یعنی کولر گازی شما به مدت 5 سال بیمه است .

پرتاب باد چهار جهته خالی از لطف نیست

توجه داشته باشید که گولر گازی که خریداری میکنید پرتاب باد در چهار جهت را داشته باشد که شما بتوانید در کل فضای خود هوایی خنک و یکسان ایجاد کنید.

البته این فاکتور آنقدر ضروری نیست که به خاطر نبودن آن معامله را بهم بزنید، ولی اطلاع داشتن از آن میتواند در یک خرید خوب به شما کمک کند.

کولر گازی حتما باید دو منظوره باشد ؟

دو منظوره بودن کولر گازی یعنی هم دارای سیستم سرمایش باشد و هم سیستم گرمایش تا بتوان در زمستان هم به عنوان سیستم گرمایشی از آن استفاده کرد.

بنا به سال ها استفاده از کولر گازی دو منظوره بودن کولر گازی هیچ ارزش افزوده ای برای شما نخواهد داشت، چون توصیه میشود برای افزایش طول عمر کولر گازی هیچگاه از حالت گرمایش استفاده نکنید.

البته اگر فقط لذت استفاده از دستگاه برای شما مهم است و تمایلی ندارید سال های زیادی از یک دستگاه استفاده کنید، پس حتما کولر گازی خرید کنید که دو منظوره باشد.

آپشن های کولر گازی چاشنی یک خرید خوب است

نسل جدید کولر گازی در برندهای مختلف دارای امکانات مختلفیی میباشند.

پس قبل از خرید کولر گازی خود به امکاناتی همچون فیلتر هوا، یون زدا ،دور کردن حشرات توسط نور مادون قرمز، حالت اسمارت اسکن، حالت خواب، جت کول نیز توجه فرمایید.

البته شاید هیچگاه از این آپشن ها استفاده ننمایید ولی پیشرفته بودن یک کولر گازی نه تنها عیب نیست بلکه حس خوبی را در مدت استفاده از آن به شما خواهد داد.

این که کولر گازی از کجا بخری خیلی مهم 

شاید به جرئت بتوان که که این که کولر گازی گازی از کدام فروشگاه بخرید از تمامی فاکتور هایی که در این مقاله به صورت مفصل در مورد آن توضیح دادم مهم تر است .

چرا که اگر از یک فروشگاه متقلب خرید نمایید، حتی اگر بهترین و گران ترین برند را خریداری کرده باشید کلاهی گنده سر شما خواهد رفت .

در سال های اخیر کولر گازی های تقلبی و چینی در بازار زیاد شده، به نحوی که تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی حتی توسط کارشناسان نیز کمی دشوار است.

پس بهترین کار خرید یک فروشگاه اینترنتی معتبر میباشد که وارد کننده مستقیم کولر گازی در ایران باشد تا هزینه ای که در جیب دلال ها میرود از قیمت نهایی کسر شود.

بنا به تجربه، من به شما فروشگاه اینترنتی نوین مارکت به آدرس novinmarket.com را برای خرید کولر گازی و لوازم خانگی اصلی پیشنهاد میکنم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز